Notifications
Clear all

Min lillebror säger rasistiska saker (Han är 8 år.)

isola:

Det finns barn med känslomässiga problem, ja. Men de flesta är sådana för att de tyvärr kommer ifrån ett dåligt hem. Barn avspeglar sina föräldrar och hemsituation. Är din unge stökig så har du gjort någonting fel.

Vart det kommer ifrån bryr jag mig inte, och är inte heller väsentligt för diskussionen.

Vad jag vill veta är hur du når ut till människor, med dom problem jag listade i föregående inlägg.

isola:

Vem har smällt i dig all denna dynga [shake]
Om det är dina föräldrar så är det ju förfärligt att de förökat sig.

Egna observationer.

ReplyQuote

Lethuc:

Egna observationer.

Tvivlar.

Lethuc:

Vad jag vill veta är hur du når ut till människor, med dom problem jag listade i föregående inlägg.

Det skrev jag ju. Men dessa människor behöver ju mer hjälp än andra, det sista de behöver är fysisk bestraffning.

Lethuc:

Vart det kommer ifrån bryr jag mig inte, och är inte heller väsentligt för diskussionen.

Det är klart att det gör. Tänk lite nu.
Är en unge odräglig för att den inte fått lära sig bättre och aldrig får sova hemma för att föräldrarna har fyllefester jämt så är det det man måste försöka se till att åtgärda för att ungen ska ha någon chans att komma ifrån sitt beteende.

ReplyQuote

isola:

Det skrev jag ju. Men dessa människor behöver ju mer hjälp än andra, det sista de behöver är fysisk bestraffning.

Nej, jag undrar hur du skulle behandlat saken i hettans stund.

ReplyQuote

Lethuc:

Nej, jag undrar hur du skulle behandlat saken i hettans stund.

Jag säger till, förklarar varför det är fel och lyfter ut barnet om det behövs. Blir vuxna hysteriska och sänka sig till ett barns nivå så skulle det ju bli pannkaka av allt.
Därmed inte sagt att man inombords kan bli hur arg och trött som helst och vilja storma ut därifrån ibland, men det får man ju inte visa.

ReplyQuote

isola:

Jag säger till, förklarar varför det är fel och lyfter ut barnet om det behövs. Blir vuxna hysteriska och sänka sig till ett barns nivå så skulle det ju bli pannkaka av allt.

Beroende på situation, så är det troligen något som jag också skulle valt att göra. Inte att slå, som du tidigare hävdat.

ReplyQuote

Lethuc:

Beroende på situation, så är det troligen något som jag också skulle valt att göra. Inte att slå, som du tidigare hävdat.

Du har själv påstått att det är det är vad du stödjer och skulle göra. Behöver jag citera det lr?

ReplyQuote
Exner

IdaX:

lillebror

Är det ett problem?

ReplyQuote

Exner:

Är det ett problem?

Skojar du nu lr [crazy]
De flesta brukar bry sig om sina syskon.

ReplyQuote