Har ingen hjärna. Bra här kan vi diskutera ointelligenta föräldrar.
Exempel: Jag har varit OROLIG över mamma för att hon har börjat dricka så mycket. Det är whiskey mitt i veckan, 1 liter vin i fredags, en halvliter i lördags och idag har det börjat med 1 glas vin. Jag har varit på henne och igår sa hon "jag ska inte dricka något vin imorgon", jo men tjena, vad är det första jag ser när vi ska käka middag? Och hon säger ofta att hon inte ska dricka mer och så sitter hon där med ett vinglas ändå.
Tycker det är så jävla sjukt i huvudet att dricka mer än en halvliter varje kväll minst 3 dagar i veckan, då dricker man fan inte för att det är gott.
Och hennes argument för att dricka vin varje dag var:
1. "Du dricker ju cola varje dag"
2. "Du drack ju flera liter vin på en kväll" (sarkasm från min sida) då du var ute och festade.
3. Det är bra för hjärtat att dricka 1..2 glas vin per dag
Liksom, hon ser inte skillnaden på att dricka cola och vin? Och hon ser inte skillnaden på att supa på fest ibland än att sitta hemma ensam 3 dagar i veckan och pimpla mer än en halvliter vin? Och oj vad jävla bra för hjärtat det är att sitta och supa över en halvliter vin per dag.
Hennes argument får mig jämt att ifrågasätta hennes intelligens, och ja min mamma är lite under genomsnittet. Ett ex på ett bråk som kan vara mellan oss:
Mamma: Hej, jag har skjutit din bäver och förresten idag har jag städat hela ditt rum!!
Jag: MEN VAD FAN HAR DU SKJUTIT MIN BÄVER FÖR (argt)
Mamma: Men jag visste inte att du inte ville att jag städade ditt rum!!!
Ungefär på den nivån är det, och jag överdriver inte.
Hur står man nu ut? Har slutat berätta allting i livet om t.ex. personliga ting och nämner bara ytligt om jag t.ex. ska börja en utbildning, för jag vet att hennes respons och kommentarer på dylikt alltid är helt wtf.
Ska jag skita i henne nu när jag har varit på henne i en vecka om hennes alkoholdrickande? Hon fattar ju inte att jag ifrågasätter för jag bryr mig om henne utan hon klagar bara över "hur mycket jag bråkar med henne buuhuhuh".
Lounge fact:
Hon fattar ju inte att jag ifrågasätter för jag bryr sig utan hon klagar bara över "hur mycket jag bråkar med henne buuhuhuh".
Förklara för henne då varför du ifrågasätter när hon är nykter?
Inom psykolog A får man reda på ett antal roliga försvarsmekanismer. Tycker att det är rätt självklart att hon inte har brist på intelligens, utan hon har ett underliggande problem som hon behagar med vin. Ungefär som majoriteten av befolkningen.
Fråga hur hon mår istället.
Crypto:
Förklara för henne då varför du ifrågasätter när hon är nykter?
Jag har sagt det hundra gånger men hon förstår inte.
vår duschdraperistång var för lång så pappa skulle såga av den, men mätte inte innan, så den blev för kort
han kan inte heller blanda sås om han ska göra tre påsar när det står att det ska vara 1 1/4 dl vatten till en påse säger vi.
då brukar jag säga "MEN HERREGUD MÄT UPP 1 1/4 DL TRE GÅNGER BARA daaah" typ, men det går aldrig in. samma sak varje gång
finns tusentals grejer men det där var dom jag kom på
stämde kanske inte överens med ditt dock men det stod ju faktiskt
Lounge fact:
här kan vi diskutera ointelligenta föräldrar.
Harpyja:
Precis. Istället för att oroa dig att hon dricka, oroa dig över varför hon dricker.
Harpyja:
Inom psykolog A får man reda på ett antal roliga försvarsmekanismer. Tycker att det är rätt självklart att hon inte har brist på intelligens, utan hon har ett underliggande problem som hon behagar med vin. Ungefär som majoriteten av befolkningen.
Hon är inte särskilt intelligent min mamma, kolla t.ex. på hennes "motargument" om att hon ska få dricka. Men jag vet att DET inte har att göra med att hon dricker, det var två olika saker. Jag vet hur hon mår, hon pratar mycket. I det stora hela bra, och tycker då att hon borde tackla ev. problem med att inte sitta och dricka så jävla mycket vin och kunna lyssna på mig. Hon har inte haft alkoholproblem alls under hela min uppväxt.
enhimmelskdrog:
finns tusentals grejer men det där var dom jag kom på
Aaa var irri
Testa skriva ett brev som hon kan läsa när du inte är hemma? Då kan det ju omöjligt bli tjafs liksom så hon kanske präntar in det i skallen istället för att bara ifrågasätta och gnälla direkt. Tjafs löser ju ingenting liksom, så tjafset kan lika gärna tas typ dagen efter eller nåt om hon inte fattat galoppen tills dess.
Kilowatt:
.
Om hon fortsätter att supa på samma sätt ska jag skriva henne ett brev, det var ett bra förslag. Då kan hon läsa det om och om igen också då hon verkar inte förstå vad jag säger när jag säger det, inte ens vid upprepning.
Lounge fact:
Bra här kan vi diskutera ointelligenta föräldrar
Min pappa brukar gnälla över att jag har så mycket djur. Han kan acceptera mina fåglar, men inga andra djur.
Hans favoritargument är att djuren blir så dyra, jag borde lägga pengarna på mig själv istället. Råttorna är speciellt utsatta för det tjatet, som då ofta handlar om pengar.
Det ointelligenta här är att han är medveten om att mina råttor är de absolut billigaste djuren jag har, och fåglarna är de absolut dyraste.
Samma pappa (duuh) skulle bli jätteglad om jag tog upp den ack så "billiga" hobbyn jakt. Och en hund vore förstås okej som husdjur, speciellt om jag skaffar jakthund. En hund är dyrare i drift än alla mina djur tillsammans...
Hjulet snurrar men hamstern är död.
Tråden raderad från Forum X/Klotter