Aviseringar
Rensa alla

Minecraft

Ämnesstartare

Tornapart:

Någon som orkar förklara?

Du gräver upp jord.
Sen tar du jorden och bygger saker med.

Typ det är grunden. Sen finns det massa mer saker än bara jord, och så kan man skapa elektriska kretsar och dylikt. Men i grunden är det som en stor sandlåda.

Det är svårt att beskriva det på ett sånt sätt att man vill testa det, det är lite så att det måste upplevas för att man ska fatta det fantastiska. Dra ner det och testa, chansen är stor att du fastnar för det.

SvaraCitera

KÄRLEK TILL DETTA SPEL! jag har bosatt mig i en grotta, jag har faktiskt lyckats med att göra en bokhylla oxå.

SvaraCitera
Ämnesstartare

potatisbulle:

KÄRLEK TILL DETTA SPEL! jag har bosatt mig i en grotta, jag har faktiskt lyckats med att göra en bokhylla oxå.

Stringburka:

Man kanske skulle dra ihop ett MC-lan? Någon som är på förutom du axel? (för du ÄR på!!!1one)

SvaraCitera
Finnen

Spelar mest på min egen multiplayerserver, mest med vänner där alla har owner priviliges och kan ge sig items. En Survival-server, dock, inte creative.

Har byggts en hel del coola saker på den, men den enda jag har screenshot på är den här, en svamp från maplestory:

Image

och ja, jag vet att den inte är exakt som den in-game (även fast de flesta här inte lär ha spelat MS, men i varje fall :P, gjorde den från the top-of-my head, uttråkad klockan fem en lördags"natt". :3

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

(för du ÄR på!!!1one)

Såklart!

Finnen:

multiplayerserver

Tror du att UM:are kan få en plats i ett hörn av världen att bygga sin egna lilla stad i? [blush]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

🙁 void suger, bara stött på det en gång. I nästa patch kommer det vad jag förstått det som ersättas med en port till helvetet där det finns massa coola grejer.

ooh

Stringburka:

Lurka omkring i grottorna på peaceful, ganska långt ner. Kan du se lavasjöar är du tillräckligt långt ner; de finns på 5-10 och diamant finns på 2-15 så häng strax över lavasjöarna.

Har sjukt många lavasjöar. Inte sett en enda diamantspawn. Har dock hur mycket redstone som helst. Pallar inte alltid minea det ens.

Stringburka:

Eller, skaffa typ 10 iron pickaxes (så du har marginal), gräv tills du möter slutet på världen (admium), gå tillbaka upp 12 steg, och gräv rakt in typ långt, gör sen ett rutnät med gångar så du ser alla/nästan alla stenar. Du kommer hitta det.

Aaah Får försöka det någon gång.

SvaraCitera
Ämnesstartare

köpte det på torrentbutiken för ett tag sen, funderar på att faktiskt köpa det. det är rätt skönt, men väldigt tidskrävande. bor för stunden i en grotta med en höna som inneboende.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Någon som är på förutom du axel?

mjooo[blush]

SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Min bror spelart. Verkar rätt nice.

SvaraCitera
Ämnesstartare

ska tydligen testa det så fort jag har sett klart bonde söker fru på tv4play [blush] råkade lova [sad]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Eller, skaffa typ 10 iron pickaxes (så du har marginal), gräv tills du möter slutet på världen (admium), gå tillbaka upp 12 steg, och gräv rakt in typ långt, gör sen ett rutnät med gångar så du ser alla/nästan alla stenar. Du kommer hitta det.

Fett att jag hittar diamant efter 3 hack på 12 steg[shake]

SvaraCitera

Drog ner från tpb...

4. Go to ".minecraft" folder and run "minecraft_name.jar"
(When you open the game, just press login, it will fail, but prompt you with
an offline option. Click on that and play the game!)

Men det funkar inte...står att man måste logga in online en gång för att kunna spela offline...

och på minecraft.net står det bara "Welcome to nginx!" inget annat.

Hur lösa?:S

SvaraCitera
Ämnesstartare

tror ankzor har glömt att jag lovade [blush]

SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Har sjukt många lavasjöar. Inte sett en enda diamantspawn. Har dock hur mycket redstone som helst. Pallar inte alltid minea det ens.

Näh redstone spyr man på efter ett tag.

köttfärssås:

mjooo[blush]

GÖÖÖÖTT! Tre spelare, behöver vi bara en fjärde för att runda av!

köttfärssås:

Fett att jag hittar diamant efter 3 hack på 12 steg[shake]

haha <3

hixaren:

Men det funkar inte...står att man måste logga in online en gång för att kunna spela offline...

klicka bara på "login" utan att skriva in ett nick. Då kommer ett "play offline"-alternativ upp. Därifrån kan du spela single player eller privata servrar.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Näh redstone spyr man på efter ett tag.

Tar så sjuukt lång tid att minea.[sad][sad]

SvaraCitera