Notifications
Clear all

Missat p-piller

Topic starter

Jag har missat ett piller i mitten av tredje veckan, skulle tagit det vid 22 igår, kom på att jag glömt och tog det då idag vid 13. Hur stor risk är det att jag kan ha blivit gravid? Senast sex, utan kondom, var för två dagar sen.

Topic starter

Varför inte bara sterilisera dig, om du är så dum att du inte ens kan komma ihåg att ta ett jävla piller [rolleyes]

ReplyQuote
Topic starter

om det är någon som är dum här, verkar det vara du, om du inte vet att killar steriliserar sig.
tragiskt förresten att du inte har något bättre för dig.

ReplyQuote
Topic starter

spizor:

om du inte vet att killar steriliserar sig.

Det kan tjejer också.

ReplyQuote
Topic starter

Cacaoxo:

Det kan tjejer också.

Tack, älskling [love]

ReplyQuote
Topic starter

Om det finns någon annan här som vill hjälpa, och inte bara såna som aldrig har begått ett misstag, så skriv gärna.

ReplyQuote
Topic starter

Äppelskrutt:

Tack, älskling

det var så lite så [blush]

ReplyQuote

både tjejer o killar kan sterilisera sig :O

men aja, ta dagen efter piller...

ReplyQuote

spizor:

Hur stor risk är det att jag kan ha blivit gravid?

Liten[y]

ReplyQuote

man har ungefär tolv timmar på sig att ta pillret innan "den har gått ur tiden" eller vad man ska säga.

ReplyQuote

Risken är väldigt liten att du skulle vara gravid om du missat ett piller, man "får" ju missa att ta ett piller i upp till 24 tim tror jag det var (eller om det var 12 tim, minns inte - men det står på förpackningen), sedan fattade jag inte om du haft oskyddat sex den dag du missat att ta ditt piller eller inte - men risken är som sagt väldigt liten.

PS. Om du lätt glömmer att ta dina p-piller, är p-stav ett bra alternativ! [wink]

ReplyQuote

TheChippen:

PS. Om du lätt glömmer att ta dina p-piller, är p-stav ett bra alternativ! [wink]

Så tänkte jag med och stoppade in en p-stav, nu har jag haft mens non-stop i 7 månader och ska strax plocka ut den.. Så detta är inget jag rekommenderar, fast det funkar ju olika för olika människor.

Tror dock att det är väldigt liten risk att du är gravid. Om du är väldigt orolig kan du ju ta ett dagen efter piller (om det inte är för sent), annars är jag ganska övertygad om att det är lugnt 🙂

ReplyQuote

DeadSerious:

Tror dock att det är väldigt liten risk att du är gravid. Om du är väldigt orolig kan du ju ta ett dagen efter piller (om det inte är för sent), annars är jag ganska övertygad om att det är lugnt 🙂

Trodde det var "spizor" jag skulle hjälpa? :p Haha, jag är inte gravid, jag har p-stav + mens, så ingen risk här inte - Har andra problem ist 😉

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote