Jag vill ine ha några tips eller så, jag vågar ändå inte följa dem, utan har bokat tid på salong till onsdag.
I lördags blekte jag slingor hemma, något som jag gjort tre gånger om året sen jag var 13. Inga problem.
Nu blev det dock för ljust. Så jag väntade en dag och slängde sedan i en gyllen/natur-blond toning som skulle mörka upp håret ett par nyanser och ge det en mer guldblond nyans.
Jag fick grått hår med lila slingor.
Ringde således till frisören jag gått hos i tio år. (den enda) och hon var jättetrevligt. Tills jag sa att det handlade om en misslyckad hemmafärgning.
"Jaha. Det tar jag inte han om. Det får du fixa själv"
"okej men alltså"
*Klick*
Sen ringde jag till nästa salongoch frågade om de kunde hjälpa mig. "Ja, men det är väl klart att vi ska göra vårt bästa" fick jag till svar där. Jag berättade om mitt första samtal och de frågade om jag var säker på att det var en seriöst frisörska. Och det är det.
Kommer aldrig mer gå till henne. FÅr man göra så?
får man säkert
Öh ja, hon får ju bestämma helt själv över vilka hon vill "behandla"
Klart hon får.
De andra säger "vi ska göra vårt bästa" vilket betyder att det ser ut som skit efteråt men "de gjorde ändå sitt bästa".
Är ju nästan bra av de första som tackade nej. De vill inte få ett dåligt resultat liksom.
En målare vill inte måla på dålig grund heller...
Myksa:
Klart hon får.
De andra säger "vi ska göra vårt bästa" vilket betyder att det ser ut som skit efteråt men "de gjorde ändå sitt bästa".Är ju nästan bra av de första som tackade nej. De vill inte få ett dåligt resultat liksom.
Tyvärr.. Det är därför man inte ska färga håret hemma. Man får vara beredd på konsekvenserna.
Hjärtlös:
Tyvärr.. Det är därför man inte ska färga håret hemma. Man får vara beredd på konsekvenserna.
Jo, jag vet det såklart. Jag bad ju henne inte göra det perfekt. Grejen är väl mer att en seriös frisör skulle inte slänga på luren i örat på en? Skulle absolut tagit det om hon föklarat att hon inte tar sig an sånt för at tdet kan bli värre.
Miranda:
Jo, jag vet det såklart. Jag bad ju henne inte göra det perfekt. Grejen är väl mer att en seriös frisör skulle inte slänga på luren i örat på en? Skulle absolut tagit det om hon föklarat att hon inte tar sig an sånt för at tdet kan bli värre.
Ah, jo det var inte så trevligt. Det är inte så man får fler kunder i alla fall.
Tror inte hon menade att vara otrevlig mot dig. Hon kanske bara hade en jobbig dag? Men du behöver inte gå dit mer, och som du skrev så tänker du ju aldrig göra det helelr.