Om man skulle vilja bli modell, hur tar man sig till då?
Vart söker man typ?
Såvid du inte bleker håret varje dag och pudrar näsan med 8 lager innan du drar till skolan så ska du nog söka dig till en modellagentur skulle ja tro
Man söker inte, dom hittar dig. Så bäst du står naken vid plattan så alla fyllos kan ta en titt.
XAVI:
bleker håret varje dag och pudrar näsan med 8 lager
Men herreguud, haha !
Nej det ggör jag inte, folk säger att jag ser väldigt naturlig ut, att ja e snygg utan något smink alls, är ca 177 cm rätt smal..?
KannibalKocken:
Man söker inte, dom hittar dig
Nej? Det är ju inte percis så att man går på stan och sen kommer det en ''expert'' och säger; Hej vill du bli modell?
Man söker ju in, skickar bilder, går på isningar osv, undrade bara om någon hade några bra tips
wictorsson:
Nej? Det är ju inte percis så att man går på stan och sen kommer det en ''expert'' och säger; Hej vill du bli modell?
Just därför ska du:
KannibalKocken:
Så bäst du står naken vid plattan så alla fyllos kan ta en titt.
ja du lilla gumman!
Vill du verkligen bli modell?
Ser du verkligen bra ut?
Du får räkna med stenhård konkurrens, var och varannan tjej vill väl bli det typ?
Men gå till en fotograf,typ BINGO ReMÈ eller vad han nu heter.
Ta lite pics och skicka dom eller gå personligen och lämna bilderna till typ någon.
Inte så insatt du vet
Annars finns de ett till alternativ!
GE BINGO det han vill ha ( du vet säkert själv) så fixar han säkert det till dig.
PS.! skippa kuk sugar-läptt pooosen på bilderna va 😀
KannibalKocken:
Just därför ska du:
Haha men.. ''Tacksam för seriösa svar''.
wictorsson:
rätt smal
Det ger de blanka fan i, du ska ha utstrålning.
Annars så kan du försöka lära känna folk som håller sig i modevärlden för att senare få lite kontakter inom det yrket och på det viset nässla dig in.
Annars så får du nog skaffa dig en såkallad portfolio(Samling med bilder som du vill "sälja" dig med), skicka in till en modellagentur och därmed KANSKE bli godkänd.
Att de letar upp en är nog ganska sällsynt, ta tag i det själv istället och visa framfötterna.
Jag har läst att de är ganska många som blivit "upptäckta" när de gått på gatan.
wictorsson:
tacksam för seriösa svar
Bra att du fick ett då.
XAVI:
Du får räkna med stenhård konkurrens, var och varannan tjej vill väl bli det typ?
Haha ja det vet jag
Men om folk säger till mig; Shit du borde bli modell? Ska man ju lyssna på dom? Jag vill ju bli det med dessutom...
XAVI:
PS.! skippa kuk sugar-läptt pooosen på bilderna va 😀
Haha, den bilden är inte seriös
har en kompis som är modell
och herregud vad alla tar dig oseriöst hela tiden vad är det med folk egentligen?
men iaf:
be någon att ta bilder på dig
*ansiktsbild
*bikinibild
*vanlig bild med vanliga kläder
tänk på att (på bilderna):
-inte ha för mkt smink och ha naturligt hår, alltså inte värsta lockat eller så.
-ha också neutrala kläder och eventuellt klackar. kör inte värsta poserna eller så, utan bara naturligt så att de ser hur du ser ut.
-ta också bilderna i utomhusljus (kanske med ljuset från ett fönster på dig).
skicka sen in bilderna till olika agenturer! lättast via mail, annars är det ännu bättre att gå och lämna in det personligen, ifall du bor i närheten.
lycka till!
KannibalKocken:
Bra att du fick ett då.
De va ett seriöst svar för en omogen kille
Bästa tippsen är nog att stå på dig,charma så mycket du kan,utstrålning som Zttam sa och försöka hela tiden. Ge inte upp.
Du kommer säkert få ett o annat nekande..
tyra banks fick ju hur många nekande som helst när hon ville bli modell.
Keep it up