Aviseringar
Rensa alla

Moderatormöte den 10/4


Ämnesstartare

Hejsanhoppsan,

Nu har nya sajten legat uppe i lite mer än ett dygn och vi kommer snart att pusha ut en massa buggfixar som förhoppningsvis ska lösa en del av förvirringen som råder. Kommer att bli bra det här. Hoppas ni känner likadant.

Jag skulle jättegärna vilja få till ett nytt sånt där mysigt modmöte (fast med lite bättre fungerande teknik, kanske Skype?) i slutet av nästa vecka för att stämma av hur det har gått hittills, vad ni tycker om allt och vilka modereringsfixar som måste på plats. Och snacka lite skit, förstås.

Mitt förslag är onsdagen den 10/4. Jag finns tillgänglig efter lunch och hela kvällen! Hur funkar det för er?


   
Citera

Öh. Ja! Den dagen borde jag kunna! Förhoppningsvis är jag inte dubbelbokad (ska såklart kolla så snart jag hittar min kalender), men until further notice så ja, jag kan.


   
SvaraCitera

Kan vi tills vidare tagga alla moderatortrådar med typ "moderatorsnack" eller något, så att de blir lättare att hitta? Om taggsöken fungerar än, då. Jobbigt att "följa"; man drunknar i flödet, och man ser ingen skillnad på om folk citerat en eller bara skrivit  i tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onsdagar är bland dem värsta dagarna för mig. Kan bara mellan 13.00-19.00 då. Iof många timmar där men alla andra är väl inte riktigt hemma vid den tiden så det går?


   
SvaraCitera
Åtta

Ögon i en plåthink:

Kan vi tills vidare tagga alla moderatortrådar med typ "moderatorsnack" eller något, så att de blir lättare att hitta? Om taggsöken fungerar än, då. Jobbigt att "följa"; man drunknar i flödet, och man ser ingen skillnad på om folk citerat en eller bara skrivit  i tråden.

Det ska till en ny forumvy där du kan filtrera så att du bara ser trådar som bara är synliga för moderatorer, om du förstår hur jag menar. Då kommer det inte behövas någon moderatortagg längre.

Men fram till dess vore det bra om vi kunde tagga med moderatorsnack, ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har taggat med moderatorsnack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderatortrådar bör för övrigt utmärkas på något tydligare sätt... Kanske med någon annan färg, etc.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Moderatortrådar bör för övrigt utmärkas på något tydligare sätt... Kanske med någon annan färg, etc.

Ja. Och i notifikationsflödet borde det även vara olika färg på ikonerna för om man blivit citerad eller om någon bara skrivit i en tråd man följer.

Ikonerna hade även gärna fått vara blaffigare, säg inringade av en färgad cirkelbakgrund, så att man har en chans att snabbt se vad det rör sig om.
*random förslag på olika sajtförändringar i alla trådar oavsett topic*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan förmodligen närvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Ikonerna hade även gärna fått vara blaffigare, säg inringade av en färgad cirkelbakgrund, så att man har en chans att snabbt se vad det rör sig om.
*random förslag på olika sajtförändringar i alla trådar oavsett topic*

Bra förslag!


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Bra förslag!

Jag önskar mig även en minst fem notifikationer lång drop-down av att hoovra över notifikationsikonen (och att inget händer av att hoovra om man inte har några nya). Dropdownen behöver inte vara mycket bredare än själva notifikationsikonen, och behöver bara visa ikonerna för "citering", "nytt inlägg i bevakad tråd" om ni så vill.

Dessutom känns det onödigt att man öppnar en dropdown med texten "tyvärr inga nya" av att klicka på notifikationsikonen, istället för att man direkt tas till listan över alla ens notifikationer.


   
SvaraCitera
Åtta

Ögon i en plåthink:

Jag önskar mig även en minst fem notifikationer lång drop-down av att hoovra över notifikationsikonen (och att inget händer av att hoovra om man inte har några nya).

Det är fixat (dock inte ute ännu). Nu får man, om jag minns rätt, de 10 senaste notifikationerna i dropdownen, med en scrollbar om den skulle bli alldeles för lång.

Vi är inte helt nöjda med UI-flödet för notifikationer, men eftersom vi har 90~ andra buggrapporter att ta hand om får det vänta en stund.


   
SvaraCitera

Åtta:

Det är fixat (dock inte ute ännu). Nu får man, om jag minns rätt, de 10 senaste notifikationerna i dropdownen, med en scrollbar om den skulle bli alldeles för lång.

Vi är inte helt nöjda med UI-flödet för notifikationer, men eftersom vi har 90~ andra buggrapporter att ta hand om får det vänta en stund.

Vad skönt! Om än inte perfekt så lär det vara en förbättring!


   
SvaraCitera

oj skrev vist inte men jag kan komma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kom nu på att jag ej kan delta denna dagen då jag ska åka iväg på studiebesök långt, långt bort!


   
SvaraCitera