hehe älskar hur jag rantar omkring när ingen annan ens spelar spelet ATM
KingGurka:
balanserade ut skillsen
min char var charisma/int bara, Sattsade på att ha en enorm arme.
ankzor:
min char var charisma/int bara, Sattsade på att ha en enorm arme.
Mjo, grejen är bara att det är ju kul att slåss också :$
Och man behöver inte så mycket karisma för armé, av det enkla skälet att man får +1 party size per 25 renown. Har nu 5 poäng i leadership vilket ger +40 party size, och renown ~1600 vilket ger 64 party size bara där. Det är praktiskt så här i början, men medan det skulle ta tre nivåer på rollfiguren att öka +8 därifrån, är det bara 200 renown vilket tar mindre än en halv nivå att få nu (eftersom det tar längre och längre tid att levla).
Sen när det är fred förvarar jag hela min armé i något av slotten, och har bara med mig typ 15 mamluker och mina NPCs. Skönt att flytta sig i 11.3
Kör mycket tournaments då, ger ju 4000 när man vinner dem (läs: 90% av gångerna) och +20 renown (alltså nästan effekten av +1 charisma)
KingGurka:
Och man behöver inte så mycket karisma för armé
jag kunde ha 300+ pga jag hade så hög karisma, plus armen blir MKT billigare. Dock när jag spelade så behövde man cha för Leadership, vilket man nu behöver Int för.
ankzor:
jag kunde ha 300+ pga jag hade så hög karisma, plus armen blir MKT billigare. Dock när jag spelade så behövde man cha för Leadership, vilket man nu behöver Int för.
Mjo, pengarna gör en hel del skillnad iofs. Främsta skälet att jag faktiskt lägger på Cha ändå. Men leadership är fortfarande Cha-baserat.
Tycker Persuasion borde vara cha; den är just nu Int vilket dels känns ologiskt och dels är dåligt ur balansperspektiv; Int har redan bästa bonusen per poäng och många av de bästa färdigheterna (även om de flesta är partyskills så inget man själv vill lägga i kanske).
Hade gärna sett att man gett färdigheter mer effekt och inte bundit dem till party, leader eller personal, utan gjort att de hade mer allmängiltiga tillämpningar. Trainer är bra designat ur det perspektivet, och personal skills funkar bra som de är, men partyskills är seriöst fullkomligt oviktiga för ens PC.
Vore nice om t.ex. spotting ökade zoom-effekten när man håller nere shift, eller pathfinding sänkte hur mycket ens fart påverkas av backar. First aid skulle kunna vara en färdighet man använder med ett bandage-föremål som läker liiite skada i strid (ej så att man får någon "magisk" känsla eller så, bara så att den gör någon nytta för PC).