TheSpookyMan:
Fick du länken via mail? Låg "viruset" med i ett mail? Webbaserad mailserver?
Själv kör jag helt o hållet utan något antivirusprogram i min internetdator men jag är å andra sidan jävligt försiktig.
Kör bara webbaserad mail typ HoTMaiL, Google, Yahoo, Mail.com, Spray mfl mfl.
fick de av en tjej kompis typ " kolla min facebook bild wwwfacebook.com/blablalblabla/blabla. typ så:S
Hände mig en gång också. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag klickade på länken. Efter det började den spamma ut meddelanden till alla mina kontakter även fast jag var offline. I vilket fall som helst lyckades jag lösa det på något sätt, man vet aldrig om jag fick bort viruset helt och hållet (pga. anledningarna nämnda i den andra tråden), men den slutade skicka ut meddelanden iallafall.
Tyvärr har jag inte den blekaste aning om hur jag gjorde, har glömt det.
jag hade ochså det (smart som är) men eftersom jag är napster så tog jag reda på vad filen/filerna hette och sedan letade jag upp dem i C: och avlägsnade dem.
Jag tycker det var ett enkelt virus, jag har varit med om värre.
Ett bra antivirus system som visar vad filerna heter är sophos.
japansgrill:
VAD TYcker ni att jag ska skaffa för program för att rensa viruset?
som crypto säger bör du formatera om datorn. men tänker du inte göra bankärenden på datorn eller bryr dig om hurvida ditt facebook/mail account blir hijackat osv kan du strunta i att formatera om:D
använd både ditt vanliga antivirus program (jag förutsätter att du har ett) plus att du ska tanka ner malwarebytes ( http://www.malwarebytes.org/)
starta upp datorn i felsäkertläge utan nätverk och kör både antivirus scan och malwarebytes scan
om inte det funkar får du prata med någon som har tålamod:D
Ankan3:
ochså
JejeX:
JejeX
OCKSÅ!!
Nöjd? Sluta klanka ner på folk för deras stavning, jag har dyseleksi och jag är jävligt glad jag kan skriva överhuvudtaget!!!
Ankan3:
Nöjd? Sluta klanka ner på folk för deras stavning, jag har dyseleksi och jag är jävligt glad jag kan skriva överhuvudtaget!!!
kebu12:
fail att trycka på sånt
men faktiskt
kennyman:
men faktiskt
ja
kebu12:
ja
sover du aldrig ?
kennyman:
sover du aldrig ?
varför skall jag sova när inte du gör?