Aviseringar
Rensa alla

Muppen


Åtta
Ämnesstartare

Jag var som bekant inte moderator när Muppen låstes för första gången, så jag har ingen större insikt i hur det hela gick till. Men enligt Proteus så är det ytterst tveksamt huruvida hon bör vara låst:

Proteus:

Kortfattat: Användaren Glapsoa (hmm, vem kan det ha varit? ett riktigt mysterium, det där ) ringde hem till Muppens farsa, frågade om det var sant att han utnyttjat henne sexuellt, varpå han nekade (no shit?). Idioten Glapsoa kontaktade därefter Alexander Danling och anklagade Muppen för förtal, varpå Danling bestämde sig för att det nog var bäst att banna henne. Hon har sedan dess haft alla moderatorer efter sig, och inte kunnat vara medlem längre än en dag utan att bli låst.

Någon oldie som minns vad som hände, och som kan rekommendera vad vi bör göra?

Alexander Danling:

Jag har minne som en elefant.

Så bra. Jag såg att du skrev en brutalt lång post om katter, så jag antar att du är tillbaka från semestern nu. Vad sägs om att dela med dig av vad du minns från den tiden?


   
Citera

I den här tråden sägs det att hon har postat flera barnporrbilder. Hon har tydligen även mordhotat Danling via sms.


   
SvaraCitera
Issen

Jag var här, men vet inte heller vad som hände. Det är absolut rimligt att kolla på det igen, men känns också typiskt att personen i fråga om och om och om igen försöker komma undan med nya fejkanvändare utan att faktiskt ta tag i varför hon blivit låst och snackat med oss och fört en diskussion.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Issen:

känns också typiskt att personen i fråga om och om och om igen försöker komma undan med nya fejkanvändare utan att faktiskt ta tag i varför hon blivit låst och snackat med oss och fört en diskussion.

Mjo. Även om hon nu kanske inte skulle låsts från början (säger inte att det är så, men om så är fallet) så har hon ju vid det här laget brutit mot så många regler att hon ändå inte är välkommen tillbaka. Är mest bara intresserad utav varför hon låstes från första början. Känns segt att låsa folk när jag inte ens vet varför. [cute]


   
SvaraCitera

Åtta:

Känns segt att låsa folk när jag inte ens vet varför

Jag har inte låsningsmöjligheter.
Men jag håller med om det där. först när man blev mod så var det några permanentlåsta som till varje pris inte är tillåtna på sidan. Men som ny så fanns det ingen förklaring till vad dessa hade gjort.

Nu då tex ganon har tillgång till kommunikation i chatten så kan han sitta och förklara sig och ljuga. Då känns det ännu viktigare att vi mods kan förklara och säga sanningen till de vanliga medlemmarna


   
SvaraCitera

Åtta:

Vad sägs om att dela med dig av vad du minns från den tiden?

Haha, Glapsoa kontaktade nog kanske mig om hela pappa-våldför-sig-på-sin-dotter-grejen, men det var inte det som gjorde att jag låste henne. Hon postade kontinuerligt barnporrbilder, that's it.

Sen när jag låst henne väldans massa gånger så börjar hon ringa till mig mitt i natten samt skicka SMS med bombhot, som jag sedemera polisanmälde.

Där har ni storyn.

Fler frågor?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Alexander Danling:

Fler frågor?

Nja. Inte gällande just det här. Däremot vill jag och Issen gärna ha ett snack med dig eller någon annan Youmeetare när tid finnes.


   
SvaraCitera

Åtta:

Nja. Inte gällande just det här. Däremot vill jag och Issen gärna ha ett snack med dig eller någon annan Youmeetare när tid finnes.

Aight, kvällstid eller dagtid? Om det är dagtid får ni ta kontakt med min arbetsledare och boka in ett möte. Är det kvällstid är det bara att vi bestämmer en tid och kör.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Alexander Danling:

Aight, kvällstid eller dagtid? Om det är dagtid får ni ta kontakt med min arbetsledare och boka in ett möte. Är det kvällstid är det bara att vi bestämmer en tid och kör

Hur låter nu på torsdag kring 6-7?


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur låter nu på torsdag kring 6-7?

Torsdag funkar inte för mig så tidigt, 22-23-tiden passar bättre isf.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Alexander Danling:

Torsdag funkar inte för mig så tidigt, 22-23-tiden passar bättre isf.

Funkar imorgon bättre? Annars får vi ta det på helgen eller under nästa vecka.


   
SvaraCitera

Åtta:

Funkar imorgon bättre?

I morgon funkar bättre, ja. Vad kör vi för klient? MSN? Skype?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Alexander Danling:

Vad kör vi för klient? MSN? Skype?

MSN fungerar finfint. Kan PM:a dig min och Issens respektive adresser.


   
SvaraCitera

Åtta:

MSN fungerar finfint. Kan PM:a dig min och Issens respektive adresser.

Grrreat!


   
SvaraCitera