Aviseringar
Rensa alla

Muskler


Ämnesstartare

Hur får vi blod till musklerna vid hård träning? Får vi det genom kapillärer i hjärtat? Ligger ens kapillärerna i hjärtat?  


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja du, det har jag faktiskt aldrig funderat över, jag som har armar som tändstickor.  Mycket glad

kroppsbyggare.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapillärer är de minsta blodkärlen så finns nog inte så många precis vid hjärtat 

känns överflödigt att förklara vad blodomloppet är 


   
SvaraCitera

Inte Jung:
Kapillärer är de minsta blodkärlen så finns nog inte så många precis vid hjärtat 

känns överflödigt att förklara vad blodomloppet är 

Tycker ungdomarna Bör fått lära sig det i skolan , men vilka lyssnar på läraren i skolan? 


   
SvaraCitera
evene

Blodet kommer till musklerna via kapillärer ja


   
SvaraCitera
evene

Och kapillärer finns i hjärtat, kapillärerna når ut till varje cell och muskulatur, även i hjärtat


   
SvaraCitera

Jag tror att du tänker på både artärer och kapillärer, både är typ som kablar som leder blodet till celler och de delar av kroppen som ska ha främst syre, det är främst det kroppen behöver i första fall för att fungera, sedan behövs protein, vitaminer, kolhydrater osv för att kunna fungera. Hjärtat pumpar runt blodet i kroppen så att kroppen får nytt syre. När man bygger muskler bryts dem tillfälligt ner för att bygga sig starkare och bli större. Om man ska bränna muskler ska man träna hårt men inte äta mat, inget att rekommendera över huvudtaget. Fungerar ungefär så, det bästa är att fråga en expert på området vilket ingen här på forumet är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni är doktorer ellerhur


   
SvaraCitera