Hej! Mitt namn är Sophie och jag gör lite efterforskningar till en uppsats jag ska skriva som handlar om just nätmobbning. Skulle gärna höra lite vad ni tänker om just nätmobbning så jag får en grund att stå på. Vore extremt tacksam för alla tankar ni kan tänkas ha kring nätmobbning! Vilken roll tror ni tex anonymitet har för roll? Vad vilken roll har maktfrågan? Har en person som mobbar öve nätet större makt än en som mobbar i verkligheten? Och hur är det med tillgänligheten? Man kan ju, via nätet, i princip mobba vem som helst, när som helst. Hur tänker människor som "vågar" mobba någon via nätet för att det är anonymt och inte i verkligheten?
Skulle vara toppen om ni orkar skriva några rader om vad ni tänker och tycker om saken! Jag kommer inte ta med er i arbetet utan detta är för min egen skull.
MVH Sophie
Fråga mig, jag är nätmobbning
soes:
Skulle gärna höra lite vad ni tänker om just nätmobbning
skitbra!
soes:
nätmobbning!
Måste vara ovanligt, eller!?
är det nån som stör så är det bara att störa tbx genom att spamma och skicka viruser
Cacaoxo:
är det nån som stör så är det bara att störa tbx genom att spamma och skicka viruser
Det där är inte vad som kallas Nätmobbning!
S3ON:
Det där är inte vad som kallas Nätmobbning!
Om t.ex nån kallar dig bög så ska spamma bögbilder
om nån kallar dig tönt ska du skicka trojans till hans dator.
Cacaoxo:
om nån kallar dig tönt ska du skicka trojans till hans dator.
Nej.
S3ON:
Nej.
Jo, det kallas hämnd.
Cacaoxo:
Jo, det kallas hämnd.
Hämnd är inte rekommenderat!
Det verkar som inte folk här vet vad nätmobbning är.
Det finns exempel om klasskamrater som startat en sida om "R.I.P .. en persons namn" men han lever fortfarande = de önskar att han vore död. Tydlig nätmobbning.
På frågan om jag har varit med om nätmobbning så är svaret ja, men det är inget jag vill prata om.
Ett ganska hyffsat tidfördriv när man inte kommer på något roligare att göra
Mycket nätmobbning på communitys som tex bilddagboken och lunarstorn och även i bloggar. Folk som lämnar elaka kommentarer osv, detta räknas ju som nätmobbning. Jag tror det möjligtvis kan vara helt andra slags människor som mobbar via nätet än i verkligheten. Jag menar anonymiteten spelar ju stor roll eftersom dessa antagligen inte skulle våga säga något i verkligheten så får dom chans att mobba på nätet istället. Antagligen folk med väldigt lågt självförtroende och alldeles för mycket fritid. Tror att det är mest tjejer som blir offer för nätmobbning och jag tror även att det är flest tjejer som håller på med nätmobbning.
Borgeus:
R.I.P .. en persons namn"
Vidrigt!
OnT: Folk verkar tro att nätmobbing är när randoms på forum jävlas med någon. Det är väl snarare när en som redan blir mobbad i skolan även blir trakasserad av skol"kamraterna" på nätet...
kallprat:
Vidrigt!
jupp. Jag har själv sett det på internet. R.I.P en persons namn.
Dock var det ej jag som hade dött.