Behöver inte va det med våldet eller så utan vara rädd för lita på dig själv eller dina vänner och familj
jimwolvi:
Behöver inte va det med våldet eller så utan vara rädd för lita på dig själv eller dina vänner och familj
våldet?
asså jag känner igen mig i att tappa kontakter hit och dit
om du inte redan gör det så är mitt bästa tips att leta upp nåt gym och börja gå dit, fokusera på dig själv och blicka framåt
skit i saker som har varit, världen är större än så
Jo vet jag har gått vidare snart utbildad lagerarbetare och truckförare och kommer äntligen närmare målet jag vill
jimwolvi:
Blev misshandlade samtidigt som jag blev sexuellt utnyttjand
🙁 Har du fått hjälp för det här? Har du pratat med någon?
När har betarbeta allt själv
jimwolvi:
När har betarbeta allt själv
Din stackare, du kanske borde höra av dig till en kurator på vårdcentral eller terapeut för att prata och reda ut detta, det verkar som du behöver det just nu. Du kan logga in på 1177 och sök fram din vårdcentral så finns det nog en chatt funktion om du inte vill ringa för att boka tid, otroligt smidigt! Alla vill hjälpa dig, du ska inte behöva gå igenom det själv
jag vet inte vad jag ska säga
om jag var i dina skor så hade det kokat ner till att bara försöka bli en bättre människa. världen är sjukt hemsk men det är inte mycket som är värt att haka upp sig på
psykologer och bla bla bla. du behöver inte alls någon att prata med. låt det inte gräva ner sig hos dig, gå vidare och lägg det som inte hjälper dig bakom dig. du har överlevt så här långt och ju äldre vi blir, desto mindre kan vi skylla våra problem på vår barndom osv
sen om du har två vänner eller inga vänner kan lika gärna vara skitsamma. jämför dig inte med andra. hitta dina hobbys och dina förebilder som motiverar dig. dålig barndom och dåliga föräldrar blir bara ännu mer av en fis i rymden när du hittat dig själv, när du kan se dig sjölv om 10 år och när du inser hur stor världen är
Det är finns sätt man går vidare som du säger och jag det har jag hittat men just det som är svårt är en ångest som gör sig tillkänna då och då men om du läser vad PTSD är så är det prostramatisk stress syndrom
Men jag har mina dåligt period mina bra men det jag ville säga mest med detta är det är vanligt med psykisk ohälsa och man ser och känner det på olika sätt
jimwolvi:
Men jag har mina dåligt period mina bra men det jag ville säga mest med detta är det är vanligt med psykisk ohälsa och man ser och känner det på olika sätt
det stämmer
ptsd vet jag ingenting om men jag tänker fortfarande i samma banor. hitta nya saker som med tiden suddar ut det tråkiga
Mitt tips till dig läs vad ptsd är plus jag har grad två av de
ska googla