Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing?


Ämnesstartare

Jag har sett många som jag känner och vet om som har börjat ta navelpiercing,och skulle själv vilja ta! finns det risker? är det något man ska tänka på? hur stor chans är det om man sköter den?
[bigsmile]


   
Citera

Det kan vara fint på fina magar. Man måste sköta den jättenoga och ej ta ut smycket för tidigt. Och gör det för guds skull inte själv med en stoppnål lr dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det kan fint på fina magar. Man måste sköta den jättenoga och ej ta ut smycket för tidigt. Och gör det för guds skull inte själv med en stoppnål lr dyl.

Ja precis! Haha nejdå, mamma säger nej men pappa tyckte väl att det var okej men vill heeeelst att jag ska vänta lite grann men att han skulle prata då med min mamma om det här.
För min mammas moster är ju tydligen läkare och ska ju veta bäst om allt ^^ och säger att det är sååååå faaaarligt och att det är så stor chans, vilket jag tycker är en aning överdrivet. Därför är hon så inställd på att jag inte får. Liksom bara man sköter den noga och inte pillar på den för mycket borde det ju gå bra ellerhur?
Så måste övertala henne på något sätt, för det är verkligen skitfint!!


   
SvaraCitera

Det finns alltid en risk att ytliga piercingar(navel, ögonbryn osv.) stöts bort av kroppen/växer ut, även om du tar hand om den precis som du ska. Jag vet själv, hade i ögonbrynet två gånger, skötte den perfekt, inga infektioner men den ville inte stanna kvar någon av gångerna.

Om du tar i naveln och märker att den börjar vandra, ta ut den så fort som möjligt, annars blir det jättefula ärr!


   
SvaraCitera