visst kan det betyda senare. ett nej är ett nej som gäller vid det tillfälle frågan ställs. ställs frågan vid ett senare tillfälle kan situationen ha förändrats
nu vet vi hur våldtäktsmän tänker
Jag tror det, annars säger man väl sen eller så
Många människor reflekterar inte så långt. Man menar aldrig. Men det är i praktiken ett öppet nej. Man bör inte förvänta sig något dock, jag kan dock tycka det är svårt att inte göra det trotts det. Vilket vore kul att sluta med.
space:
Många människor reflekterar inte så långt. Man menar aldrig. Men det är i praktiken ett öppet nej. Man bör inte förvänta sig något dock, jag kan dock tycka det är svårt att inte göra det trotts det. Vilket vore kul att sluta med.
Man kan alltid försöka övertala
jhdsfkgfdgh:
Man kan alltid försöka övertala
Det tycker jag låter som en dålig ide. Jag har den här fantasin att någon från ingenstans ska gilla mig och att viljan att det ska fungera ska finnas där utan att jag ska behöva göra något alls.
space:
Det tycker jag låter som en dålig ide. Jag har den här fantasin att någon från ingenstans ska gilla mig och att viljan att det ska fungera ska finnas där utan att jag ska behöva göra något alls.
Oftas blir man bara mer säker på sitt nej då.. om någon försöker övertala... iaf jag...
Oftas blir man bara mer säker på sitt nej då.. om någon försöker övertala... iaf jag...
Jo, alla argumentationer fungerar precis så. Båda sidor hittar bara argument som styrker deras postion. Det är också därför argumentation i den meningen är meinglöss.
Nej= Nej Kanske= Nej men för feg för att säga nej Ja= Ja
Edinburgh:
När eller hur skulle du ha gjort det? :s
Omedvetet, min tråd, så talade jag om precis den logik du nu använder dig av. Jag vet jag vill desperat sluta tänka såhär ... det är väldigt störande.
Ofta blir ett nej ett ja utan att man ens försöker övertala.