Notifications
Clear all

Nellnellnell

Issen
Topic starter

Ja som ni säkert vet var Nellnellnell Ganon.

Det har tagits upp flera gånger i säkert ett års tid men varit svårt att egentligen bevisa och eftersom han använt sig av metoder som inte är helt rumsrena har han lyckats.

Bland annat när Danling ringt Nell har han pratat med en tjej som sagt att det varit hon så det är möjligt att Ganon faktiskt hotat henne att göra det. Men det är något som Cornelia själv måste berätta och bestämma vad hon vill göra med sen.

Hur som haver... vi kommer inte gynnas av att stoppa det under mattan... han har varit jävligt bra på att dölja sig... det är inte vi som varit dåliga.

När det gäller varningar som Nell delat ut så ompröva dom oavsett och gör om till eran varning... om användarna hör av sig.

Ämnesetiketter
Hampie

Issen:

När det gäller varningar som Nell delat ut så ta bort oavsett vad dom är för... om användaren hör av sig vill säga.

Varför kan vi inte ompröva dem? Att ge amnesti för regelbrott som upptäckts. bara för att fel person upptäckte dem först, är ju lite sådär. Många kommer bli sura.

ReplyQuote
Issen
Topic starter

Hampie:

Varför kan vi inte ompröva dem? Att ge amnesti för regelbrott som upptäckts. bara för att fel person upptäckte dem först, är ju lite sådär. Många kommer bli sura.

Bra att du sa till, trodde jag skrev det. Där ser man vad som händer när man skriver i vredesmod =)

Iaf, folk blir alltid sura vad vi än gör 😛

ReplyQuote

Är det någon som har bra kontakt med riktiga nell?
Om hon har något sparat om hoten och kan dela med sig av detta till någon U eller admin.
och om hon vill berätta det för oss så vi vet vad vi ska se upp för.

Det är inte schysst att spekulera i vad han hade han för hållhake på henne.
Men vi borde alla se det här som en varningsklocka över att vi inte kan agera fullt ut som "vanliga" medlemmar på sidan. Till och med anderslkpg blev lurad och han är mästerdetektiv.
På en sida som denna pratar folk, loggar och bilder sprids. kända medlemmar och vi i ledningen är de stora målen.

till sist. vad kan vi göra för att förhindra något liknande att hända igen?

ReplyQuote
Issen
Topic starter

Galvmeister:

Om hon har något sparat om hoten och kan dela med sig av detta till någon U eller admin.
och om hon vill berätta det för oss så vi vet vad vi ska se upp för.

Crypto vet mest om det där tror jag. Sen vet jag inte om hon ska säga till oss utan kanske vända sig till polisen.

Galvmeister:

Men vi borde alla se det här som en varningsklocka över att vi inte kan agera fullt ut som "vanliga" medlemmar på sidan. Till och med anderslkpg blev lurad och han är mästerdetektiv.

Indeed. Moderatorer är moderatorer och inte en vanlig användare som också kan låsa och ta bort meddelanden. Det är ett ideellt arbete som vi utför.

Galvmeister:

vad kan vi göra för att förhindra något liknande att hända igen?

Jag tror bara vi har haft sjukt otur... detta skulle nog kunna hända på vilket forum som helst om man hade en person som i flera år lagt ner hela sitt liv på att försöka jävlas. Men lyckligtvis finns det inte tillräckligt många Ganons för att fucka ur alla forum.

ReplyQuote
Hampie

Galvmeister:

Vad jag vet så började det med hennes hotmailadress – men med den kanske han kom över något annat. Men det var så det började. Säkra lösenord är a och o.

ReplyQuote

Helt sjukt vad han lyckats o håller på och vad han har lurat oss i sådanafall. låst sina egna konton och gjort påhopp på det kontot han kapat då i sådanafal..

ReplyQuote
Issen
Topic starter

tobias:

Helt sjukt vad han lyckats o håller på och vad han har lurat oss i sådanafall. låst sina egna konton och gjort påhopp på det kontot han kapat då i sådanafal..

Jopp... mycket bra spel. Men också visar det hur jävla sorglig han är.

ReplyQuote

Issen:

Jopp... mycket bra spel. Men också visar det hur jävla sorglig han är.

jo är la så. att han bara orkar, men hemskt att han lyckats hålla på så länge alltså.
hoppas vi får någon rätsida på detta nu..

ReplyQuote

Galvmeister:

Det var nog ren tur att jag fick kontakt med Cornelia då Ganon var lite vårdslös med ett av sian fejkkonton på facebook och jag började skriva med Cornelia där som inte fattade något när jag nämnde Ganon och mig själv Crypto.
Bra kontakt kan jag inte kalla det men det var iaf jag som var i kontakt med henne i helgen när detta klarnade upp.

Galvmeister:

Han hade hackat sig in i hennes mail och hade kontroll över den och gjorde hon inte som han sa så hotade han tydligen med att göra saker som jag inte vet.
Hon visste inte alls vem han var förrän jag berättade det i helgen för henne.

Galvmeister:

till sist. vad kan vi göra för att förhindra något liknande att hända igen?

Vara mer uppmärksamma och inte ta in vilka moderatorer som helst.
Eller menar du allmänt bland användarna också?

ReplyQuote
Issen
Topic starter

Jaja, nu i alla fall tror jag inte det är så mycket vi kan göra. Vi kan vänta på den eventuella polisanmälan och backa upp den bara.

Utöver det tror jag att detta kommer lägga sig om ett par dagar som vanligt.

Skulle Ganon få för sig att göra mer dumheter såsom att ringa etc till er på nätterna så kom ihåg att notera det eftersom de kan bli aktuellt vid eventuell polis sak.

ReplyQuote

Issen:

Vi kan vänta på den eventuella polisanmälan och backa upp den bara.

Från Cornelia menar du?
Hon sa att hon kommer anmäla om han gör något mer, hon tvekar inte att göra det nu när hon vet vem han är.

Ska inte Alex anmäla honom?

Issen:

Utöver det tror jag att detta kommer lägga sig om ett par dagar som vanligt.

Han skrev från ännu ett fejkat facebook-konto att han kommer ta en paus från UM på obestämd tid så vi slipper strul från honom ett tag framöver.
Sen är det ju Ganon som säger det så ett par dagar låter rimligt innan han återigen börjar busa [cute]

ReplyQuote
Issen
Topic starter

Ser ärligt talat Chryseus som ett mycket större problem med hans aktiva arbete att göra ner moderatorkåren.

Crypto:

Hon sa att hon kommer anmäla om han gör något mer, hon tvekar inte att göra det nu när hon vet vem han är.

Hon borde inte vänta tills han gör något mer imo.

Crypto:

Han skrev från ännu ett fejkat facebook-konto att han kommer ta en paus från UM på obestämd tid så vi slipper strul från honom ett tag framöver.
Sen är det ju Ganon som säger det så ett par dagar låter rimligt innan han återigen börjar busa [cute]

ord

ReplyQuote

Issen:

Hon borde inte vänta tills han gör något mer imo.

Hennes val, även om jag håller med dig.

Vad kan Ganon få för straff egentligen?

ReplyQuote
Issen
Topic starter

Crypto:

Hennes val, även om jag håller med dig.

Vad kan Ganon få för straff egentligen?

Vet inte, dagsböter, villkorligt eller någon form av datorförbud kanske.

ReplyQuote