Notifications
Clear all

Ner i vikt på 2-3 månader

Topic starter

Dan_the_ironman:

10 kilo

Skit i att jag skrev 10 kg om det nu stör dig så mycket. Mitt mål inte att ENDAST gå ner 10 kg. Men efter att jag gått ner runt 8-10 så TROR jag att jag kommer anse att jag nått mitt mål. Jag skrev det för att folk skulle få en uppfattning om ungefär hur mkt jag ville gå ner. Och det är min ensak om jag vill gå ner 10 eller 20.

Dan_the_ironman:

10 kilo är mycket

Det som är meningen.

ReplyQuote

whiteroses:

Och det är min ensak om jag vill gå ner 10 eller 20.

Det är din ensak om du så vill börja skjuta heroin, men i vilket fall kan du du inte bli sur för att folk inte nödvändigtvis håller med dig om att det är världens bästa idé.

ReplyQuote
Topic starter

Dan_the_ironman:

sa

Men vad jag vill få fram är att det är bra när folk bryr sig/säger vad dom tycker, nån gång, men man behöver inte säga det tusen gånger. Jag förstår. Slut på denna diskussionen, nu ska jag ut å gå [wink]

ReplyQuote

whiteroses:

men man behöver inte säga det tusen gånger.

Jag har ju pratat med andra när du har tagit upp det så jag vet inte om det bara är jag som är boven i dramat [wink]

ReplyQuote

Hej! [smile]

Finns en diet som heter Dukan-dieten! Går ut på att käka BARA proteiner i en vecka, sedan lägger man till grönsaker, sedan lägger man till kolhydrater, o sen så äter man som vanligt igen!

Den veckan man endast käkar proteiner kan man gå ner 5KG på en vecka! Proteiner gör så att du behåller dina muskler men samtidigt går ner i vikt. Du slipper oxå sötsuget vilket är ett plus! [wink]

Den andra veckan lägger man till lite grönsaker o käkar de tsm med proteiner varannan dag. Då går man ner ännu mer i vikt!

Sedan lägger man till "goda" kolhydrater (fullkorns-mat) o dieten tillåter dig under den här veckan att käka VAD DU VILL 2 gånger i veckan!

Och sedan till sist FÅR DU ÄTA VAD DU VILL, med undantag för 1 dag då det rekommenderas att du har 1 proteindag i veckan för resten av ditt liv.. Inte så svårt, bara att käka ägg, kalkon, kyckling o keso för en dag ju 😉

Det bästa med den här dieten är dock att DU FÅR ÄTA HUUUUR MYCKET DU VILL!!! Du kan skita i o räkna kalorierna, helt onödigt [smile] du kan äta dig huuur mätt som helst, bara du äter dig mätt på proteiner liksom, hihi! jag är en matälskare, så det här var PERFEKT för mig! [wink]

LÄS MER HÄR!!!!!

Försökte mig på dieten förr igår faktiskt genom att bara käka proteiner 🙂 Gick faktiskt jätte bra, vaknade nästa dag och kände mig MYYYCKET slankare, min mage var helt platt och jag kände mig inte lika svullen och uppblåst! Men jag fick sluta efter 1 dag för jag fick feber [tired] Men jag ska fortsätta igen när jag blir frisk! [bigsmile]

ReplyQuote

kebabfettgott:

Det bästa med den här dieten är dock att DU FÅR ÄTA HUUUUR MYCKET DU VILL!!!

Du har övertygat mig!!

ReplyQuote

kebabfettgott:

Det bästa med den här dieten är dock att DU FÅR ÄTA HUUUUR MYCKET DU VILL!!! Du kan skita i o räkna kalorierna, helt onödigt

[cool][crazy]

ReplyQuote
Topic starter

kebabfettgott:

BARA proteiner i en vecka

Haha kan man ens skita?! 😮 Men detta lät ju rätt bra, läste om det igår cch många verkade nöjda. Kanske inte det mesta hälsosammaste dendär första veckan men man håller väl ut! Börjat idag med dieten!! Och igår var jag ute å gick PW 1 timme, och idag gick jag till bussen som tog 20 min snabb gång. Duktigt va ;D ;D (står ju att man ska gå 20 min per dag :D) tack för tipset om dieten!!

ReplyQuote
ohjens

träna 2-3 gånger i veckan. hitta något som du tycker är kul och ta det lugnt i början om du inte har tränat så mycket innan! Att kombinera styrka och kondition är en bra grej.

ät mindre kolhydrater och mer protein och grönsaker. på så sätt har jag gått ner 5-7 kg. menmenmen: dagarna du tränar mycket ät ganska mycket kolhydrater. viktigt med energi då!

bryt dåliga vanor som att äta något sött på kvällen, dricka läsk eller vad det nu kan vara...

fokusera mindre på hur många kilon du går ner. det viktigaste är hur du mår och känner dig inte hur mycket du väger:)

ReplyQuote
Topic starter

ohjens:

r

tack för tipsen 🙂

ReplyQuote