From: stamos__@hotmail.com
To: moderator@ungdomar.se
Subject: Moderatoransökning
Date: Fri, 17 Apr 2009 22:29:24 +0200
Användarnamn på ungdomar.se: Nintendo
Namn: Linda Eriksson
Född: 1990
Kontakt: Stamos__@hotmail.com
Personligt brev: Jag är en väldigt passionerad människa som har lätt att brinna för saker och gå in i dem helhjärtat. Just nu är det politiken som är mitt största intresse, jag vill förändra och jag vill påverka. Jag tänker inte sitta och titta på medan mer och mer av medborgarnas integritet försvinner och ersätts av företags vinstbehov. Jag har alltid varit intresserad av politik, när jag var liten så var det djurfrågor som gällde, nu är det piratfrågor och integritet som gäller. Jag vill att alla ska ha rätt att få utrycka sina åsikter utan censur och jag har en vision om fri kultur som alla kan få tillgång till - internet ska vara som ett gigantiskt bibliotek!
Det är inte bara politiken som har en plats i mitt liv, jag älskar att läsa böcker också, för nöjes skull. Böcker en konstform som allt mer glöms bort i dagens samhälle.
Jag går ut gymnasiet nu till sommaren och till hösten så ska jag studera på distans, vilket ger mig tid för att disponera min tid efter eget huvud och jag kan lägga upp mitt eget schema vilket ger mig mer tid att hänga på olika forum (vilket jag gör dagligen).
Annars så gillar jag att skapa, jag gör lite allt möjligt - från att skriva dikter till att leka med lego, baka bullar och bröd och måla töntiga bilder i paint. Jag är också lite av en hobbygeek, största delen av min fritid spenderas framför datorn eller spelandes tv- och datorspel
Jag har två centrala punkter till i mitt liv, min pojkvän och min katt som jag ser som min fasta punkt och stöttepelare.
Intresserad av: Relationer, samlevnad och kompisar och/eller Motgångar och problem.
Jag vill hjälpa människor och känner att jag kan bidra med råd utifrån egna (och andras) erfarenheter i just de två forumdelarna. Jag har gått igenom en hel del motgångar och problem och jag kan bidra med råd/tips på hur man lättast söker hjälp, hur man gör för att lättast få iväg en remiss till BuP, hur man beter sig mot anhöriga som mår dåligt och hur man handskas med självskadebeteende och liknande. Jag har själv slussats runt bland kuratorer och Bup från och till och har flera vänner med diverse mer eller mindre allvarliga psykiska störningar, alltså tror jag att jag föra vidare min kunskap och mina erfarenheter till unga och förvirrande själar.
I relationer, samlevnad och kompisar så har jag också en del erfarenheter att bidra med, eftersom jag trots min ringa ålder har hunnit med en del på den fronten. Jag har flyttat och varit tvungen att bygga upp nya vänskapsrelationer, jag har haft förhållanden, både på distans och i närområdet, jag har varit utfryst och omringad av fina vänner.
Vad jag och sajten kan tillföra varandra: Jag kan ge sajten en opartisk och seriös mod, som inte handlar impulsivt eller särbehandlar medlemmar. Jag kan tillföra lite friskt blod och komma med nya idéer och nya perspektiv. Jag kan ge sajten en aktiv mod som tar sig tid att kommunicera med användarna.
Det jag kan få ut av sajten som mod är framförallt en intressant fritidssysselsättning som ger mig möjligheten att utvecklas och mogna. Jag strävar efter att få lära nya saker och att hjälpa människor och jag föredrar att göra det över internet. Alltså tror jag att platsen som mod på ungdomar.se skulle passa mig bra.
varför ni ska rekrytera mig:
· Jag är opartisk
· Jag har inga extremistiska åsikter som kan påverka mitt uppförande på sajten (gäller både politik, religion och livsstil)
· Jag spenderar redan mycket tid framför datorn och är inne på um flera timmar om dagen, vilket gör att jag kommer att ha gott om tid utföra mina plikter som mod.
· Jag har varit medlem sen 2006 (inte med mitt nuvarande konto dock) så jag vet hur sajten är uppbyggd och hur den fungerar.
Srs. Vem fan bryr sig om modansökningarna?
Tråden raderad från Forum PLUS/Övriga diskussioner