Tja det här är en novell som jag tillbringat de senaste två timmarna med... ehm den var från början tilltänkt att hamna i sexnovellskategorin, men sen insåg jag att jag ville fördjupa mig lite mer i den och att den inte skulle passa in där. Dock kommer det nog i nästa del kanske att komma med en del... grova sexscener om man säger så haha. Så jag kanske skickar in just den delen till sexnovellskategorin isf! Så håll utkik efter den där!
Okej, om jag ska vara ärlig så var det inte första gången jag satt framför datorn i mitt rum med nerdragen rullgardin och dörren stängd medan jag sökte på hårdporr.
Visst är det vanligt att tjejer nästan lika ofta som killar kollar porr, men det är ändå ingenting man vill att andra ska ha reda på.
Personligen hade jag på svenskan den här dagen debatterat mot porr, så hur tvetydigt skulle det inte vara ifall någon kom på mig med att sitta och söka på det?
Jag hade stormtrivts sedan jag första dagen satte min fot på internatskolan i sundsvall. För det första var de ju naturligtvis skönt att slippa föräldrar osv, men det var väl lite mer känslan av att klara sig på egen hand långt hemifrån som jag gillade.
Stället var fyllt med alltfrån ursköna människor till riktiga skummisar.
Jag hade bara varit här i drygt en vecka men visste redan att en del av dem som gick på den här skolan och som bodde i närheten, hade föräldrar som sålde HB.
Inte mig emot, liksom, men man började ju ändå undra vad fan det var för människor som bodde här ute...
Hur som helst så hade jag lagt ner de negativa tankarna, eftersom att det positiva med att känna folk vars föräldrar körde HB var grymt.
Aldrig hade jag haft så lätt att få tag på alkohol som nu, liksom!
Och så var det ju självklart Eric.
Jag hade en kompis som jag bott hos några veckor innan sommarlovet led mot sitt slut och det var dags att förbereda sig för skolstarten och flytta in i sitt tilldelade rum. Vi hade gått på ett antal småfester i närheten av där hon bodde, och på några av dem hade Eric varit närvarande.
Herreguud, han var så jävla snygg! Blont hår, vältränad - i alla fall vad jag kunde uppfatta genom den snäva vita tshirten han haft på sig första gången - och glittrande bruna ögon.
När jag frågat min kompis Anna vem han var, så hade hon fnissat och berättat att det var Eric. Men sedan hade hon plötsligt blivit allvarlig.
"Håll dig borta från honom, det går... rykten." Hade hon sagt. När jag frågade vad för rykten så hade hon vägrat att svara, och snart hade jag glömt bort det hela.
Hur skulle jag kunna hålla mig borta från Eric?!
Vi hade till och med dansat, och han hade varit så jävla schysst. Betydligt bättre än alla de andra killar jag vart tillsammans med hemma i sthlm.
The perfect guy, helt enkelt. Och det bästa av allt; Han var andraårs elev i internatskolan jag skulle börja i!
Så här satt jag alltså och letade bland alla de hundratals videoklipp efter någonting som kunde verka intressant, samtidigt som mina tankar upptogs av Eric.
Tillsist insåg jag att det nog inte var någon idé att leta längre, så jag kryssade hemsidan och stängde ner datorn.
I nästan samma stund knackade det på dörren. Jag reste mig förvånat upp från sängen och ställde laptopen på skrivbordet mittemot innan jag gick för att öppna.
"Nejmen hej Olivia!", utbrast jag glatt när jag såg vem det var som knackat.
"Kom Felicia, vi ska ha kvällssamling!", sa hon kvickt och tog tag i min handled med ett flin och bokstavligen drog ut mig ur rummet.
Jag sköt igen min dörr med foten men hann inte låsa, eftersom att Olivia drog iväg med mig.
Hon var inte särskilt stor, Olivia. Med sina 167 cm var hon 5 cm längre än mig, men hon var däremot betydligt starkare. Jag var mer den där smala typen. Inte anorexia varning, men mina bröst var inte heller direkt C-kupa.
Jag hade inte hunnit fått på mig några skor pågrund av Olivias hastiga framfart, så jag grimaserade illa när vi skyndade över grusgången mot samlingsbyggnaden. Stenarna var inte direkt rundkantade...
Vi var två minuter försenade men det gjorde inte så mycket. Knappt några alls utom de i bakre raden lade märke till vår ankomst, och jag kunde se att det saknades hel del killar.
Säkert var de väl ute och spelade fotboll eller något sådant.
Jag och Olivia slog oss ner på varsin ledig stol i en av mittenraderna.
"Tur att de inte märkte att vi var försenade, annars hade vi kanske fått ta disken i morgon!", viskade Olivia till mig och passade på att langa en av sina förebrående blickar.
Jag log mot henne. "Mm, tack för att du kom och påminde mig!"
"Varför hade du rullgardinen fördragen förresten...?"
Jag skulle just till att ge ett snabbt påhittat svar, när en grupp högt skränande killar kom instörtande och och plats vid de lediga stolar som fanns.
"Ni tar disken imorgon!", ropade en av lärarna och gav dem en brysk blick, som de besvarade med stönanden och enstaka buanden.
Jag såg mig omkring i rummet, och straxt fick jag syn på Eric. Mina mungipor drogs omedvetet uppåt.
"I morgon är det fredag. Ni kommer att ha veckans sista lektioner, och jag måste säga att jag tycker att ni har skött er riktigt bra... om man tar hänsyn till att det här är terminens första vecka... Dock så.....", jag slutade att lyssna och snurrade frånvarande en slinga av mitt chokladbruna hår runt pekfingret.
Olivia verkade också ha tröttnat, för hon viskade åt mig att vände på huvudet och fördelade sedan fram min snedlugg i tre delar, samt började fläta den.
Tjugo minuter senare var vi påväg tillbaka till B-huset, där jag och Olivia hade våra rum. Hon höll min hand och granskade kritiskt min lugg vilken hon tidigare flätat och satt på plats med hjälp av några hårspännen.
"Hm... vet du vad Felicia?", frågade hon frånvarande efter en stund, och jag gav henne en undrande blick.
"Nej?"
Hon var tyst en liten stund men skakade sedan på huvudet och tycktes återvända till verkligheten.
Med ett brett leende såg hon på mig.
"Jag har hört ryktas att vi ska ha våran nollning i helgen!" Jag spärrade upp ögonen och slog handen för munnen.
"Nej, är det sant?!" Nollning... visst visste jag vad det var. Det var vad alla ettor på internatskolor fick gå igenom någon gång under första eller andra veckan av sin första skoltermin. Det var treorna som utsatte dem för nollningen men tvåorna kunde ibland vara med. En nollning kunde gå ut på nästan vad som helst. De nuvarande tvåorna hade berättat att deras nollning hade varit ganska 'lam'. Den hade bestått i att de fick lägga sig ner på marken medan de dåvarande treorna tog en brandslang och sprutade iskallt vatten på dem.
Jag undrade vad vi skulle få vara med om. Våra treor det här året verkade inte alltför snälla...
"Jag undrar vad de kommer göra med oss... usch, hoppas att det inte är någonting äckligt bara!", funderade Olivia högt och drog samtidigt upp dörren till B-huset.
Vi bodde nästan grannar med varandra. I alla fall var det i samma korridor med bara några dörrars mellanrum, så vi skiljdes åt efter några minuter.
"Vi ses i morgon, Felicia", sa Olivia och gav mig en hastig kram innan hon började gå mot sitt rum.
Jag gick till mitt eget rum och bestämde mig för att lägga mig ganska omgående, eftersom att jag kände mig förvånansvärt trött.
Fredagsmorgonen började inte trevligt. Jag hade dragit på mig en kraftig förkylning under natten och orkade inte lämna sängen.
Olivia kom och tittade till mig några gånger, i övrigt låg jag själv och sov mig igenom större delen av dygnet.
Lördagen mådde jag inte mycket bättre. Runt tiotiden kom Olivia in för att se hur jag mådde. Hon såg besviken ut när jag berättade att jag fortfarande hade feber, men sedan morskade hon upp sig och berättade med spänd förväntan att de skulle ha nollningen idag. När visste hon inte, men idag var det. Så sa i alla fall ryktena.
Hon sa att hon var ledsen över att jag inte kunde vara med på den och hämtade ett glas vatten till mig innan hon lämnade mig och sa att hon skulle komma tillbaka senare.
Jag blev liggande och stirrade upp i taket medan jag undrade vad nollningen skulle gå ut på.
Säkerligen inte vattensprut i alla fall...
Klockan tickade på och hon blev tre, fyra, fem och sex. Jag slumrade till lite då och då, och varje gång jag vaknade upp undrade jag när Olivia skulle komma tillbaka.
Jag var skitnyfiken på hur nollningen hade varit!
Klockan blev sju och hon blev åtta. Ingen hade kommit in till mig än. Det hade hörts avlägsna ljud från gården lite till och från men mitt fönster vätte ut mot skogen vilket var motsatt sida från den stora gårdsplanen så jag var inte säker på att jag hört rätt.
Visst var jag nästan lite glad över att jag sluppit nollningen... nej, jag var glad över att jag blivit sjuk så passande. Förnedring var inte riktigt min grej, och förnedring var precis vad nollning verkade gå ut på. I alla fall i mina ögon... och av det jag hittills fått höra.
Jag måste ha slumrat till igen, för jag slog upp ögonen med ett häftigt ryck när någon plötsligt kom instormande genom min dörr.
Förskräckt lyckades jag sätta mig upp och fokuserade blicken vid... Olivia?
Hon såg... förskräcklig ut. Det bruna håret stod åt alla håll och såg blött ut. Eller var det blött? Det såg ut som om någon hade hällt någonting i det...
Hennes kläder låg alldeles i oordning och mascaran var utsmetad över hela ansiktet.
Hennes ankomst förde med sig en otrevligt stark lukt av alkohol. Jag stirrade förskräckt på henne.
"Olivia, vad har hänt?!", fick jag tillsist hest fram.
"De... de jävlarna! De är ju förfan inte kloka någon stans!", utbrast Olivia och jag kunde höra att hon sluddrade något på orden. Hon kom fram till mig och satte sig på min sängkant. Blev sittande och stirrade tomt framför sig några ögonblick. Jag öppnade munnen för att återigen fråga vad som hade hänt, när hon plötsligt började tala.
"Fy fan vilka svin... ser du vad de har gjort med mig?!" Jag nickade långsamt och mötte Olivias vilda blick, som hon nu hade vänt mot mig.
"De hällde öl på oss som inte ville göra som dom sa åt oss!" Jag rynkade pannan och förstod nu vart alkohollukten kom ifrån... och varför hennes hår såg ut som det gjorde.
"Var det... nollningen?", frågade jag försiktigt.
"Mmh...", sa Olivia och bet sig i läppen. "Det var nollningen... de hade sagt åt oss att komma uppklädda. Sen tog de med oss ut i skogen en bit... uhm, inte i skogen utanför dig utan du vet den på andra sidan vägen. Det ligger en gammal övergiven byggnad där tydligen. De hade gjort iordning källaren där typ så att det såg ut som en festlokal... och så hade de tagit dit stereo och öl och grejer..." Nu var jag nyfiken. Vad hade nollningen gått ut på egentligen?
"Vi var där ett par timmar. Alla drack och man blev lite full liksom... och så helt plötsligt så drog en av treorna fram en jävla dildo eller något och började skrika att 'nu jävlar får det vara slut på festandet, nu ska vi ha kul!' och så började alla skrika 'nollning, nollning...' och sen så sa de åt oss ettor att ställa oss intill väggen. Eller, tjejerna skulle göra det. Killarna ställde de mitt i rummet. Sen..." Olivia tystnade och jag var också tyst. Det kändes nästan som om jag var rädd för att veta fortsättningen på hennes berättelse.
"Sen så sa de åt oss att vi skulle stoppa upp dildon i våra fittor, eller något sånt. Klart som fan att vi inte gjorde det, så klart! Och då hällde de öl på oss och sen så..." Olivia hickade till och jag kände hjärtat stanna i bröstet.
"Sen så... jag fattar inte, alla tjejerna verkade låtsas som om ingenting hände! De bara fortsatte att dansa! Killarna tog tag i oss och tryckte upp oss mot väggen. Några av oss lyckades springa därifrån, men dom fick tag på Klara. Du vet den där lilla tjejen. Och sen så vet jag inte riktigt vad som hände för jag tog mig ut därifrån och sprang så fort jag kunde." Tystnaden lade sig återigen över rummet, men den här gången tycktes den vara slutgiltig för Olivia började inte prata igen.
"Tänker ni inte berätta för lärarna?!", utbrast jag tillsist och svalde.
"Vi diskuterade det... men vi kom fram till att inte göra det för vi kommer få skulden för alkoholen. Treorna och tvåorna kom tillbaka för inte så länge sen och de sa att de tänkte förneka allting och skylla på oss." Jag höjde ögonbrynen och kunde först inte förmå mig att säga någonting.
"Men det är ju inte klokt! Vem vet vad de gjorde med stackars Klara?! Har hon berättat?" Jag såg på Olivia, som nickade. "Hon sa att de inte gjorde någonting. Att de typ bara tvingade i henne ett par glas öl och sen parade de ihop henne med en kille som hon fick dansa med."
Jag nickade långsamt. "Men jag vet inte om jag tror på det där Felicia... de verkade så aggressiva! Särskilt den där blonde killen... vad han nu heter. Fast Klara verkade ju glad, i och för sig. Inte alls lessen eller så som om hon ljög. Så jag vet inte vad man ska tro. Men nu är det ju över, så jag antar att det bara är att glömma alltihop."
Jag lutade mig tillbaka mot kuddarna och drog ett djupt, skälvande andetag. Av någon anledning så hade det Olivia sagt om 'den blonde killen' fått mig att haja till.
Fast seriöst, hur många blonda killar fanns det inte på en internatskola med lite över hundra elever?
"Nej, man ska väl gå och duscha då! Men fan alltså, det där med dildon var verkligen onödigt...", det sista hörde jag Olivia muttra fram medan hon reste sig upp och började gå mot dörren.
"Sov gott Olivia!", ropade jag efter henne medan dörren gled igen bakom henne och hon försvann utom synhåll ut i korridoren.
Om jag mådde bättre i morgon så tänkte jag absolut ta reda på vad som hade hänt där ute i skogen. Och jag tänkte fråga andra än bara Olivia.
Fortsättning på G