Aviseringar
Rensa alla

normalt?

Ämnesstartare

kebu12:

gör som alla andra barn, be mamma eller pappa ringa åt dig

okej? det var ju jätte roligt..[confused]
tror inte det hjälper vetu. jag behövde bara nått här som kunde hjälpa mig på traven.. och du hjälpte inte mig ett dugg..tycker de bara var onödigt skrivet..det ger ingenting för mig.tack

SvaraCitera

Du kanske har någon form av "telefonfobi" eller social fobi? Om man har social fobi får man ångest av diverse olika sociala situationer, att prata i telefon är en vanlig svårighet.
Eller så är du kanske bara ovan vid att prata med pojkar? [smile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

okej? det var ju jätte roligt..[confused]
tror inte det hjälper vetu. jag behövde bara nått här som kunde hjälpa mig på traven.. och du hjälpte inte mig ett dugg..tycker de bara var onödigt skrivet..det ger ingenting för mig.tack

förlåt.varsågod[sad]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Apelsinjuice:

Du kanske har någon form av "telefonfobi" eller social fobi? Om man har social fobi får man ångest av diverse olika sociala situationer, att prata i telefon är en vanlig svårighet.
Eller så är du kanske bara ovan vid att prata med pojkar?

ja det kanske kan stämma[shake].. jag ska tag i det här. för såhär ska det inte vara. mår skit ibland utav situationer där man ska vara social. ibland känner jag att jag inte har behov av att vara social.. men jag vill vara social ändå. men jag är social person, kan vara väldigt social..men vissa situationer är väldigt jobbiga... nu blev det väldigt mycket "social" i denna stora feta text jaja!

SvaraCitera
Ämnesstartare

ogillar telefon även med folk jag känner irl. Försöker träna på det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ogillar telefon även med folk jag känner irl. Försöker träna på det

okej du är inte ensam om de

SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var så för mig och min pojkvän också i början, men det släpper ju mer ni pratar med varandra. Ta det bara lungt och ett tips är att du tänker igenom innan vad som har hänt under dagen, så att du lättare kan komma igång med att berätta något för honom. Det behöver inte vara något speciellt. Du kanske har sett något TV-program som du kan berätta om eller vad du har gjort i skolan. Det nervösa försvinner när ni lär känna varandra bättre. Men försök att inte tänka ut ordagrant vad du ska säga, för det kommer bara göra dig mer nervös. Lycka till!

SvaraCitera