Aviseringar
Rensa alla

Nu får ni ge er!


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag tror ni skrattade åt olika saker.

Mycket möjligt. Jag fattar inte vart han vill komma, annat än hans patetiska försök att retas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Vi borde såklart ha könsneutrala övergångsställen så att ingen känner sig kränkt i trafikfarliga situationer; det kan sluta väldigt illa.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Jag fattar inte vart han vill komma, annat än hans patetiska försök att retas.

Han menade att du är jävligt dum i huvudet tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gillade den snygga Fru Gårman. Men hon borde heta Gårkvinn. Eller Gårvi. Ja GÅRVI!
"Här går vi" ist för "här går man".
fru Gårvi med brösten var fin och gick med raska steg såg det ut som.

Det här är ju bara jättetardigt. "Herr Gårman" är ju en liten vits. Snacka om att felprioritera.


   
SvaraCitera

Razorblade:

Mycket möjligt. Jag fattar inte vart han vill komma, annat än hans patetiska försök att retas.

Försökte inte retas, försökte få dig att inse att du kanske var den mest seriösa i den här tråden.


   
SvaraCitera

isola:

Eller Gårvi. Ja GÅRVI! "Här går vi" ist för "här går man".

Då kanske någon som kommer ensam och vill gå över vid skylten känner sig diskriminerad för att katt inte har någon att gå över vägen med? :/


   
SvaraCitera

istället för "mest" kan du läsa "enda"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Han menade att du är jävligt dum i huvudet tror jag.

Razorblade:

retas.

----------------------------------------------------

Blivande_japan:

Försökte inte retas, försökte få dig att inse att du kanske var den mest seriösa i den här tråden.

Aha, det är möjligt att jag var, men jag blandade 10% seriositet och 90% larv så det var inte som att jag tog det här på blodigt allvar. Sorry att göra dig besviken.[wink]


   
SvaraCitera

Razorblade:

Sorry att göra dig besviken.

är inte besviken, hade varit mer besviken på mänskligheten om du ej fattat att detta var en trolltråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blacktard:

å kanske någon som kommer ensam och vill gå över vid skylten känner sig diskriminerad för att katt inte har någon att gå över vägen med? :/

Kanske... men [sad]


   
SvaraCitera

Hen.är.ett.ord. Varken mer eller mindre. Gör det mycket enklare att skriva forskningsrapporter tex. Betyder inte att alla ska bli likadana, och skulle heller inte kunna medföra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

micitic:

Betyder inte att alla ska bli likadana, och skulle heller inte kunna medföra det.

Det har ju ingen påstått heller, problemet är när man inte får säga "han" eller "henne" imo, som en del förespråkar. Visst, om folk vill bli tilltalade "hen" så kommer jag respektera det, det jag reagerar på är att man lägger ner så mycket energi på att starta en debatt om vilka ord som borde ändras osv när det bara förstör mer än det gynnar.

Jag är inte för könsroller, men jag är inte heller för att man ska göra någon motsvarighet till kulturrevolutionen på vårt språk.


   
SvaraCitera

Jag ser hen som ett tillägg till han eller hon, inte ett alternativ. Tror att de flesta gör det, men kan ju inte jag veta säkert förstås. Men kan förstå vad du menar, en del grejer är ju helt onödiga, ändringar bara-för-att liksom. Typ Fru Gårman eller vad hon nu kallas


   
SvaraCitera

Förresten är det lite kul att man måste göra en Fru Gårman med kjol för att peka på att det är en kvinna. Kan inte Herr Gåman lika gärna vara en kvinna i byxor isåfall? Bara byta namn till Hen Gåman [wink]


   
SvaraCitera

tycker att man ska få varningspoäng om man är en man.


   
SvaraCitera