Asså jag har precis börjat gymnasiet och jag känner att jag inte passar in. Min bästa vän går i samma klass och vi höll ihop till en början sen så blev jag sjuk då i 3 veckor typ och by the time I was back hade alla lärt känna varann och växt ihop haha... min bästis hon är ju med mig men har också massa andra vänner och dom är typ ett gäng som jag gärna skulle vilja va med i men hur? Ingen lyssnar på mig, hur ska jag göra mig sedd? Jag har alltid haft lätt att skaffa vänner men inte nu förtiden, vadå ska jag göra? Känner mig ba jobbig och i vägen, ska liksom gå i denna klass 3 år så orkar inte att det jämt ska va så här. Vill ba försvinna..
Om de inte lyssnar på dig och du måste göra dig sedd i ''gänget'' då är de ju inte ens dina vänner (tyvärr). Prova kolla ifall det finns någon/några andra personer i din klass som är precis som du, det kanske blir en jätte bra kompis relation. Vet att jag låter som en mamma men det är det enda du kan göra, förutom att byta klass förstås men det .. 😡
snigelfisken:
Om de inte lyssnar på dig och du måste göra dig sedd i ''gänget'' då är de ju inte ens dina vänner (tyvärr). Prova kolla ifall det finns någon/några andra personer i din klass som är precis som du, det kanske blir en jätte bra kompis relation. Vet att jag låter som en mamma men det är det enda du kan göra, förutom att byta klass förstås men det .. 😡
Ah tack för svaret, har blivit bättre dock
Byt tillbaks din profilbild till hamstern! Den var så gullig!