L Y S:
Fast, på vilket sätt är du dig själv om du ska anpassa dig en massa för alla andra? Har det hänt förut att du blivit utstirrad för att du gjort något mot normen?
Nej, men jag tänker såhär,
om ett visst sammanhang kräver att du kanske ska agera mer seriös, kanske på ett möte eller under ett viktigt samtal, är det ju meningen att man kanske ska tona ner. Eller i ett väntrum, kanske.
Om någon vanligtvis är högljudd och gillar att synas och höras mycket, kanske de egenskaperna ändå inte är något att föredra vid tillfällen som då man enligt normerna ska bete sig på ett visst sätt.
Väntrummet, igen. Jag skulle garanterat titta snett på någon som kanske pratar jättehögt och irriterande i telefonen eller med någon annan, bara för att det känns så "stelt".
Jag vet att det är en jättesvensk sak att säga att vissa sociala sammanhang är "stela", men verkligen, hur skulle du reagera?
stiftelse: Nej, men jag tänker såhär,
om ett visst sammanhang kräver att du kanske ska agera mer seriös, kanske på ett möte eller under ett viktigt samtal, är det ju meningen att man kanske ska tona ner. Eller i ett väntrum, kanske.Om någon vanligtvis är högljudd och gillar att synas och höras mycket, kanske de egenskaperna ändå inte är något att föredra vid tillfällen som då man enligt normerna ska bete sig på ett visst sätt.
Väntrummet, igen. Jag skulle garanterat titta snett på någon som kanske pratar jättehögt och irriterande i telefonen eller med någon annan, bara för att det känns så "stelt".
Jag vet att det är en jättesvensk sak att säga att vissa sociala sammanhang är "stela", men verkligen, hur skulle du reagera?
Ok, men du verkar ha järnkoll på normerna så det borde inte vara något problem för dig att passa in. Sen är det också till viss del omgivningens ansvar att säga till om man beter sig helt off men inte inser det.