Och jag ska givetvis också fira pappas födelsedag.
spaceFlea:
Jag ska äta norska julmatsrester (MUMS!)
Så intressant, hur skiljer sig norsk och svensk julmat åt?
framtidstron är död:
Så intressant, hur skiljer sig norsk och svensk julmat åt?
Vi äter mat som vi inte brukar äta till vardags, som leverpastej och köttbullar. Vi brukar ha en stoor form med "ribbe", vit korv, "medisterkaker" osv. Till det äter vi potatis, varma torkade plommon och "lomper". Till maten brukar vi dricka julebrus, vilket alla tror är detsamma som julmust, men det är det verkligen inte.
spaceFlea:
Till maten brukar vi dricka julebrus, vilket alla tror är detsamma som julmust, men det är det verkligen inte.
Hur smakar då julebrus? Har ni ingen skinka?
framtidstron är död:
Hur smakar då julebrus? Har ni ingen skinka?
Ingen skinka. Men sylta har vi, som vi brukar peppra och lägga i en lompe. Fast sylta i Norge är det samma som sylta i Sverige.
Julebrus är något speciellt precis som julmust och coca cola. Det går liksom inte att beskriva smaken.
Tanken var att jag skulle på någon halvtråkig fest men nu är jag sjuk så det är tveksamt om jag hinner bli tillräckligt frisk för att gå dit och briljera. Hinner jag inte det blir det nog att vara hemma med mina katter och en ask chocklad. Kan nog vara kul det med.
Kakaoxo:
Ska du med och knacka en borgarbracka?
timeisrunningout:
When I say ooh
You say aaah
Then we all sing anti-fa!
Hehe, eller såhär:
Rödingajävel:
Ska du med och knacka en borgarbracka?
sure bäjb
Kakaoxo:
sure bäjb
Snart är det dags! Drick inte för mkt nu 😀
Träffa massa folk, dricka, oh sen in te stan oh kolla på raketer
har två alternativ
1 Göra något med min polare.
2 Vara hemma med mina mossiga föräldrar och deras kompisar.(förvisso godmat)
Lutar väldigt mycket åt nummer 2 efter som min polare har väldigt svårt att bestäma sig samt att det är lite dyrt att åka taxi hem sen.
Inget speciellt. Firar ej nyår.
Dear Madame:
Firar ej nyår.
varför inte?
tjejmiddag typ. Allt sker på landet Fast tror det kan bli bra ändå..