Notifications
Clear all

Ödet.

ti-92:

ja, för han säger ju du är frisk din tro har hjälpt dig.

Du menar, på fullaste allvar, att alla som trodde på Jesus vid den här tiden inte hade några sjukdomar, skador eller plågor?

ReplyQuote
Topic starter

Observator:

Du menar, på fullaste allvar, att alla som trodde på Jesus vid den här tiden inte hade några sjukdomar, skador eller plågor?

du fattar inte.

ReplyQuote

ti-92:

du fattar inte.

Nej, förklara för mig.

Enligt Bibeln har Jesus funnits här på Jorden, och enligt samma bok har han också helat sjuka människor. Det finns två alternativ, antingen helade han några sjuka personer eller så helade han alla troende. Om du nu inte tror att han helade alla, vill jag gärna veta vad det var som gjorde att just bara några få helades. Blev de slumpmässigt utvalda?

ReplyQuote
Topic starter

Observator:

Enligt Bibeln har Jesus funnits här på Jorden, och enligt samma bok har han också helat sjuka människor.

Jesus korsfästes han räddade alla männsikor, deras synder blev förlåtna, ty så älskade Gud hela världen att han utgav sin enföda son och att var och en som tror på honom icke ska gå förlorad utan att ha ett evigt liv. Jesus botade dem, de som kom till honom eller de som kallade på honom. Det fanns inga mobiler eller datorer på den tiden.
När de blev botade betyde det att de hade en stark tro.
sen dödades Jesus, han dödades på korset för att vi skulle bli förlåtna.
jag orkar inte förklara mer du får söka på internet.[tired]

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote