Aviseringar
Rensa alla

Övergrepp..

Ämnesstartare

Kakaoxo:

va i helvete?

sa aldrig att det var så men fick för mig att det var så

SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Känns lite onödigt att ta upp det nu, tror inte dom skulle tro på mig då personen e djävla omtyckt... även gammal :pångrar dock att jag inte störtböla och gick till pappa och berätta

Menade nu. När man är liten så tror man ju att allt de vuxna omkring en gör är rätt.
Och dessutom så får man ju hjälp att duscha, klä av sig och på sig etc, vilket man inte alltid vill, så det är svårt för ett barn att hålla isär allt.
Klart att du ska prata med din mamma lr pappa nu! även om släktingen är gammal och snäll nu och skulle vara Jesus själv så hade han ingen rätt att göra så emot dig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

När man är liten så tror man ju att allt de vuxna omkring en gör är rätt.

isola:

vilket man inte alltid vill, så det är svårt för ett barn att hålla isär allt.

sant

isola:

Klart att du ska prata med din mamma lr pappa nu!

isola:

även om släktingen är gammal och snäll nu och skulle vara Jesus själv så hade han ingen rätt att göra så emot dig.

Du har helt rätt & så men jag känner inet att jag får ut ngt av det ;s ingen vinner på det, men kmr nog berätta det ngn dag längre mycket längre fram för som sagt så har jag svårt att hålla saker som handlar om mig för mig sj

SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

för som sagt så har jag svårt att hålla saker som handlar om mig för mig sj

Det är i många fall bra, om man pratar med rätt människor som inte utnyttjar det.
Men du ska inte gå runt och bära på det, då skuldbelägger du dig själv liksom.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du ska inte gå runt och bära på det, då skuldbelägger du dig själv liksom.

naw, due så hjälpsam, tack isola (:
men känner att det finns andra saker som bekymrar mer så har lagt detta bakom mig, men om tanken/minnet kmr fram och skadar mig så får jag nog ta tag i det

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Utan att ha försökt?

aa, att dom typ ba gått efter sen sagt ngt i stil med "nej grabbar hon vill ju inte" lr ngt

SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

aa, att dom typ ba gått efter sen sagt ngt i stil med "nej grabbar hon vill ju inte" lr ngt

Totalstört och obehagligt beteende, men inte övergrepp.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Totalstört och obehagligt beteende,

jo :s

:

men inte övergrepp.

Oki[y]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gäsp verkar som det är en stor myt att många flickor har varit med om övergrepp. Tafs på bröst, röv och lår är inte övergrepp btw!

SvaraCitera