Notifications
Clear all

Övervikt.

andrea
Topic starter

Jag är överviktig. Eller ja, mer än så.
Har alltid var lite större och så men nu de senaste åren har det bara blivi värre. Jag tränar inte eller så. Jag vet korkat men ja, så är det i alla fall.
Jag är runt 167cm lång och väger kanske 95kg, ja nånstans runt där.
Suck. Jag tänkte att jag skulle börja simma, eftersom jag verkligen tycker om det men sen kom jag på att alla bara skulle stirra på mej och jag skulle ändå inte gå och simma. Har också försökt att gå ut en långpromenad varje dag, till en början funkade det men eftersom jag är så otålig så ger jag upp om jag inte ser resultat på direkten. Sen har jag prövat att göra situps och sådant crap både morgon och kväll.
Men inget funkar. Jag bara ger upp direkt.

Hur ska jag göra?

Ämnesetiketter

Simma på morgona, sällan det finns mycket folk då.

ReplyQuote

Fortsätt med promenaderna, ta med dig någon på dom.

ReplyQuote

hitta någon aktivitet du tycker är rolig, och försök hitta någon att träna tillsammans med, så kan ni motivera varandra
prova att träna olika saker

se över vad du äter och hur mycket du äter.
T ex kan du bestämma dig för att bara äta socker på helgerna, senare kan du begränsa dig till en dag, och till slut kanske sluta helt.

och acceptera att det inte kommer att gå snabbt, men försök att tänka på hur mycket bättre du kommer må sen när du inte behöver ha dåligt samvete när du äter onyttiga saker, eller när du inte längre behöver inbilla dig att folk stirrar på dig.

ReplyQuote

ReplyQuote

Tråden låst

ReplyQuote

Tråden raderad från Forum PLUS/Kroppen och Sjukdomar

ReplyQuote