Aviseringar
Rensa alla

Övervikt

Ämnesstartare

mediakatt:

så jag antar att du blir arg för att du tror att föräldrarna gjort något annat för att barnen ska vara tjocka.

Ja, för att det antagligen innebär att de bjuder sina barn på samma kost som de själva äter, vilket gör mig mer ledsen än arg. Jag skuldbelägger inte människor för sådant för den sakens skull, det tycker jag är en dålig tankesysselsättning.

mediakatt:

Eller att du helt enkelt inte tycker att tjocka människor borde få fortplanta sig, och att det gör dig arg när de gör det.

öh...

SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja, för att det antagligen innebär att de bjuder sina barn på samma kost som de själva äter, vilket gör mig mer ledsen än arg. Jag skuldbelägger inte människor för sådant för den sakens skull, det tycker jag är en dålig tankesysselsättning.

Fast det finns ju ingenting som säger att det skulle vara något problem med kosten de äter.

framtidstron är död:

öh...

Jag antog lite att det var det tidigare, jag ville bara inte utesluta möjligheten.

SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Mår illa av sådant beteende.

Skadar inte någon annan!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Skadar inte någon annan!

Det är inte huruvida det gör skada eller inte som är särskilt relevant, utan snarare att det vittnar om total brist på respekt för människor integritet. Någon princip i ditt huvud borde säga emot att ta bilder av människor med deformerade kroppar bara för att du finner dessa lustiga, ännu mera lägga ut dem sedan på internet och göra dig än mera lustig över dem.

Men du är bara ett offer för den allmänt rådande postmoderna mentaliteten som frånsäger sig alla former av moraliska principer och endast mäter sina handlingar i vilken omedelbar skada det tillfogar andra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

.

Jag kanske saknar respekt för denna människas anledning till att vara så enormt stor ja. Däremot tycker jag inte det är något problem att posta på internet då personens integritet inte avslöjas för fem öre, jag skulle hålla med dig om jag hade postat bilden med dess ansikte.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

då personens integritet inte avslöjas för fem öre

Du menar identitet.

Kränks endast människor integritet när de är medvetna om den handling man utsätter dem för? Det är en illa argumentation som du inte vill ge dig in i.

SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Kränks endast människor integritet när de är medvetna om den handling man utsätter dem för? Det är en illa argumentation som du inte vill ge dig in i.

Jag kan hålla med dig om att det inte är särskilt moraliskt genomgott av mig att stå och smygfota en enorm person, och sedan posta det på internet, det är att äcklas av något men inte tänka sig för att det är ett hjärta och anledning bakom.. och ett budskap jag förmedlar genom att lägga ut det. Det är inte särskilt genomtänkt av mig. Tar bort bilden.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det är inte särskilt genomtänkt av mig. Tar bort bilden.

Tack 🙂 Hoppas du tänker dig för nästa gång du känner för att fotografera en utseendemässigt uppseendeväckande människa i smyg.

SvaraCitera