Är jag överviktig? Är 14,5 år och väger 80kg! Är 177cm lång och mitt BMI säger att jag är överviktig. Vetefan om jag är det då folk är mkt större än jag men känner ändå på något sätt att jag är överviktig. Har ju en del muskler, är bredaxlad och så. Skulle inte säga att min mage är jättesmal men så stor är den väll inte? Kommer inga killar gilla mig för att jag ser ut såhär? Plz hjälp! Gärna tips ifall jag måste gå ner i vikt!
Asså du ser normal ut så nej och skit i d där kolla inte efter fel för man ser d man vill se
nä
Nej, du väger inte 80 kilo lol. Du kanske max väger 70kilo. Hur som helst, du är nog mest bara muskulös. BMI är ingen perfekt mätmetod, den fungerar på övervikt men inte vikt i sig. Att väga mycket och vara muskulös är inget dåligt. Ta det lugnt, du är smal, du har inget att oroa dig för kära du.
Du är inte överviktig, du ser ut i att vara hälsosam. BMI är till för vuxna, barn får inte ett korrekt resultat (utifrån min uppfattning av det). Muskler väger mer än fett. Ditt utseende är egentligen inte så viktigt hos killar som faktiskt gillar dig för vem du är, oavsett hur du ser ut. Nyckeln är egentligen att bli nöjd med sig själv, med vem man är. Oavsett ens vikt, för den där nöjdheten kommer inte när man blir sin önskade kropp, utan när man kommit till freds med den kroppen man har, och slutar jämföra sig med andra och vad man tror är "rätt" sätt att se ut på.
Nej, det är du inte
Du är absolut inte överviktigt, utifrån bilden ser du perfekt ut.
Bara för att man inte ser ut som en modell som svält sig själv betyder det inte att man är tjock och överviktig.
Så snälla tänk inte på din vikt som något dåligt.
Nej, det är du inte. Sköt maten, ät och rör på dig så kommer du väga ungefär samma i många år. Samtidigt som du växer i längden så kommer det att "jämna" i sig. Jag t ex. Har haft samma vikt sen jag var 13 år (57 kg) (1.60 m) har fyllde 16 i början av detta år och jag rör på mig regelbundet och äter jämt hahaha
Nejdå. Bmi kan man i många fall inte lite på, det räknar ut hur en bra vikt bör vara men det tar inte hänsyn till hur mycket muskler eller hur stor man är, och som du kanske vet så väger muskler mer än fett