Notifications
Clear all

[Övningskörning] Väntat i 3 Månader snart, måste skicka in läkarintyg om ADHD...

Topic starter

iTACHiiSAN:

De har ju inga frågor om vilken grad "ADHD" man har eller så, utan bara ifall man har ADHD/ADD etc. vilket är dumt...

Den lagen införde dom för ca. 10 år sen läste jag nyss [no-no]

ReplyQuote

iTACHiiSAN:

De har ju inga frågor om vilken grad "ADHD" man har eller så, utan bara ifall man har ADHD/ADD etc. vilket är dumt, för det varierar från person till person.

Det kanske beror på att man inte får gradbeteckningar av adhd med diagnosen, och att de tror att en läkare är mer kapabel än du själv att göra en sådan bedömning.

iTACHiiSAN:

Du kanske inte tycker det för du vet inte hur det känns att få den smällen när man varit så glad och längtat över att börja övningsköra.

Har som sagt också en diagnos som kräver att jag kan bistå med läkarintyg för att få tillstånd att övningsköra, och nej, jag känner mig inte kränkt över det. Jag tycker att det är helt begripligt.

ReplyQuote
Topic starter

mediakatt:

Har som sagt också en diagnos som kräver att jag kan bistå med läkarintyg för att få tillstånd att övningsköra, och nej, jag känner mig inte kränkt över det. Jag tycker att det är helt begripligt.

Antar att du missförstod mig, jag menade det med ADHD, att man har blivit så kritisk över det.

Får hoppas på de bästa. Inget man kan göra åt, det är helt enkelt transportstyrelsen som tänker på ett konstigt sätt. De hade ett kontor i min stad, man brukade lämna in papperna där och få de bekräftade, men nu kan man endast nå dom via telefon och mail sedan 1 Jan. 2010, men de har inte ens svarat på mitt mejl som jag skickade för flera dagar sedan...

[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]

ReplyQuote

iTACHiiSAN:

Antar att du missförstod mig, jag menade det med ADHD, att man har blivit så kritisk över det.

Om jag har en diagnos som behandlas precis likadant så ser jag inte skillnaden.

ReplyQuote
Topic starter

mediakatt:

Om jag har en diagnos som behandlas precis likadant så ser jag inte skillnaden.

Din diagnos är inte jämförbar med min diagnos antar jag.
Och om personer med adhd verkligen är farligare än vanliga personer antar jag deras känslor inte är de samma som vanliga människor. Don't act cold. [cool]

ReplyQuote

iTACHiiSAN:

Din diagnos är inte jämförbar med min diagnos antar jag.

Den har exakt samma juridiska status, så jo, i det här sammanhanget är den det.

iTACHiiSAN:

Och om personer med adhd verkligen är farligare än vanliga personer antar jag deras känslor inte är de samma som vanliga människor. Don't act cold.

Ingen har sagt att de är farligare än andra människor i sig, och fattar du inte varför någon med grova koncentrationssvårigheter och problem med impulsivitet kan vara farlig när de vistas i trafiken så är du ju bara ignorant.

ReplyQuote
Topic starter

mediakatt:

fattar du inte varför någon med grova koncentrationssvårigheter och problem med impulsivitet kan vara farlig när de vistas i trafiken så är du ju bara ignorant

Jag har aldrig sagt att jag inte fattar, men det finns vi som inte har "grova koncentrationssvårigheter".

Tråden kan raderas/stängas för övrigt. Väntar på att dom får höra av sig, för jag har ringt dom, mejlat dom och skickat ett brev. [tard]

ReplyQuote

iTACHiiSAN:

Jag har aldrig sagt att jag inte fattar, men det finns vi som inte har "grova koncentrationssvårigheter".

Någonting jag redan har hållt med om flera gånger i tråden, så varför upprepar du dig?

ReplyQuote

iTACHiiSAN:

Farliga? Knappast. Dom kanske bara har svårigheter för att koncentrera sig, ilska osv. men som sagt ovanför, dom som har diagnoser får ju extra hjälp eller har lärt sig att kontrollera sin ilska vilket gör dom MINDRE farligare än "vanliga" förare.

Det låter som om folk med ADHD är farliga galna människor, det är helt vanliga människor som har lite koncentrationsproblem ffs. De kan också variera från varje person, i mitt fall har jag bara svårt att koncentrera mig ibland ifall jag är stressad eller så inför något prov i skolan etc. Och ibland så får jag bara huvudverk, det är de ändå som är mitt problem, förutom att jag blir riktigt förbannad eller sur ifall någon försöker hålla på med mig eller vill bråka med mig, men det blir väl alla? Men jag slår inte sönder personen bara för det, utan försvarar mig bara eller går därifrån. [tard]

Du bevisar ju bara själv att du är farlig i trafiken om du säger att du tappar koncentration av stress. Hur tror du trafiken kan vara? Min mamma t.ex. blir stressad av motorcyklar och moppar. Skulle du vara hon skulle du inte kunna köra på motorväg...
[t ard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]

ReplyQuote