Aviseringar
Rensa alla

Olja inte slut förens om 4 miljoner år

Ensamvargen:

~UM-kamratstödjare~ | Våga vara snäll!

OffTopic men .. vad är kamratstödjare?

SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Idén att olja är dåligt är absurd och har inget genomslag här heller inom vetenskapen.

Källa?

Olja är växt- och djurrester som under stort tryck förvarats i underjorden i hundratals miljoner år. Detta organiska material har för länge sedan uteslutits ur kretsloppet, men så kommer vi och pumpar upp den igen. Klart att det blir cp. Inte för att olja är någonting onaturligt, utan för att den är där den inte ska vara, dvs. här uppe hos oss/i bilar osv.
Källa: min farsa

SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

OffTopic men .. vad är kamratstödjare?

Typ, hej du kan prata med mig om du känner dig ensam och mobbad så kan jag vara snäll mot dig och vara din vän. [smile]

SvaraCitera

Ensamvargen:

Typ, hej du kan prata med mig om du känner dig ensam och mobbad så kan jag vara snäll mot dig och vara din vän. [smile]

Bara här på UM då? [smile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Bara här på UM då? [smile]

Nja. Jag brukar vara bra på att lyssna på andra om dom vill vara min vän också men är uttalat kamratstödjare här på UM. [cute]

SvaraCitera

Ensamvargen:

Nja. Jag brukar vara bra på att lyssna på andra om dom vill vara min vän också men är uttalat kamratstödjare här på UM. [cute]

Åh, det är en mycket fin egenskap, kul! [bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Åh, det är en mycket fin egenskap, kul! [bigsmile]

Tror att jag pratar nonsense men du förstod ändå.

SvaraCitera

Ensamvargen:

Tror att jag pratar nonsense men du förstod ändå.

Jag förstod perfekt, för inte var det nonsens [cute]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Jag förstod perfekt, för inte var det nonsens

[blush][cute][love]

SvaraCitera

Karl_apa:

Teoretiskt sett skulle oljan bli gratis! En produkt eller resurs blir nämligen dyrare ju mer bristfällig den är. Så jag tror oljeföretagen skulle hörhindra spridningen av den informationen till varje pris.

Någon som förstår i alla fall =)

SvaraCitera

Urfbert:

Alternativt sänker vi vår levnadsstandard så att vi alla i västvärlden hamnar på en lägre nivå, som ändå är högre för många andra

mjo, hur det nu ska gå till, har oxå tänkt så faktiskt ibland

SvaraCitera

Caisa_15:

mjo, hur det nu ska gå till, har oxå tänkt så faktiskt ibland

Bra tänkt i så fall! Jag tänker på det hela tiden. Men jag tror det är upp till politikerna. Dagens system tillåter oss inte att göra vilka förändringar som helst.

SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Åh vad bra då kan vi alltså fortsätta kriga om olja i 4 miljoner år till![party]

Fint. [love]
Drar ut direkt med rivjärnet som krigsredskap i högsta hugg. Oljan är min!

SvaraCitera