Om du skulle vinna 10 milj. kr, vad skulle du göra med pengarna?
Och hur mkt skulle du kunna donera bort till olka organisationer?
annpeta:
vad skulle du göra med pengarna?
spara+köpa lägenhet
annpeta:
inte ett smack
skulle flytta hemifrån och lite sånt
skulle inte donera ett skit
Köpa en lägenhet i City, sen vet jag inte.
annpeta:
hur mkt skulle du kunna donera bort till olka organisationer?
Antagligen inte ett öre
Skulle faktiskt sparat pengarna och levt som en medelklassare, fast med vissa förmåner ibland
Delat ut allt till alla UMare
ohYEA_:
Delat ut allt till alla UMare
Sjysst...
not..
ohYEA_:
not..
jag skulle köpa en snel hest
resten till rädda-kachin-fonden
annpeta:
lulz
10 mil är inte mycket!
man kan ju inte leva lyx hela livet iaf
förresten jag skulle inte donerat ett piss, hade åkt ner dit själv och hjälpt till... eller lekt "saviour"
Det suger så hårt med sånt där "tänk om...." : /
Kanske 1 Miljon till något Afrikaprojekt, men då vill jag själv övervaka det. Bara slänga iväg pengar till någon organisation känns inte lika roligt. Utan man åker ner till något ställe där det behövs skolor eller vad det kan vara. Och bygger för ~1 Miljon :>
Resten hade jag lagt på ett litet hus i så centralt som möjligt i Borås eller Göteborg. I detta bygger jag en liten inspelnignsstudio och replokal med diverse instrument. Ett litet biorum med sköna fotöljer och bra bild/ljud.
Jag skulle också ta körkort och fixa en klassig engelsk sportbil från 60/70-tal. Inget italienskt eller tyskt nymodig pjåsk här inte! Dessutom betala mina studiet.
Allt detta kontant, har man allt detta utan skulder så har man en mycket bra ekonomisk situation. Det som blir över sparar jag eller investerar i vinstdrivande projekt.
CharliesName:
10 mil är inte mycket!
Nej, inte så mycket men, bättrenågonting än ingenting!
CharliesName:
man kan ju inte leva lyx hela livet iaf
Det är sant!