zIGGE:
T
Kan leta fram seriösa källor som stödjer allt jag säger. Jag sitter inte hemma och hittar på för att lura folk om du tror det. Sluta vara så arrogant, blir pinsamt när du har fel dessutom .
RyalNotch:
Kan leta fram seriösa källor som stödjer allt jag säger. Jag sitter inte hemma och hittar på för att lura folk om du tror det. Sluta vara så arrogant, blir pinsamt när du har fel dessutom
Haha, vilken liten fjant du är, lilla gosse 🙂
Artie:
vad kom först hönan eller ägget
Minecraft-skaparen Notch har ett intressant blogginlägg om just detta.
Han och de som diskuterade kom fram till att hönan kom först. Att den utvecklats från något annat och sedan började lägga ägg.
Förstår inte riktigt varför frågan alltid gäller hönor dock. Hönor är väl knappast det äldsta djuret som lägger ägg? Att de utvecklats från en annat djur som också lade ägg känns för mig väldigt troligt.
Hur det sedan började med det FÖRSTA ägget, överhuvudtaget? Min gissning är att det hade med levnadsförhållanden att göra och att, var än det djuret levde, var i förhållanden där ägg var sättet som krävdes av någon anledning.
zIGGE:
Haha, vilken liten fjant du är, lilla gosse 🙂
Du förtjänar inte min tid. Kommer inte svara på någon som är så patetisk och omogen att han vid din ålder inte kan erkänna sig ha fel och känner behovet att förolämpa istället.
Tobbish:
Han och de som diskuterade kom fram till att hönan kom först. Att den utvecklats från något annat och sedan började lägga ägg.
Om man talar om ägg i allmänhet så är svaret väldigt klart, ägget fanns långt innan hönan men om man talar om specifikt hönsägg och hönor blir svaret mer diffust.
RyalNotch:
Du förtjänar inte min tid. Kommer inte svara på någon som är så patetisk och omogen att han vid din ålder inte kan erkänna sig ha fel och känner behovet att förolämpa istället.
Töntiga lilla gosse 🙂
Men åh, de flesta av dessa frågar har en vetenskaplig förklaring. Det är bara att ni inte vet svaret, alltså blir det omöjliga frågor för er.
Kom med några riktigt "omöjliga" frågor istället. Som, varför?
galenbrud:
Vart hamnar vi då? I helvetet eller?
men nej, de fattar du väl själv att vi inte gör. ingen av oss kommer att hamna i himmelen eller i helvetet. de fins inte, de fins bara i historier som folk som inte kan tänka längre än näsan räcker tror på. Gud och djävulen fins inte. Har inge bevis på att dom inte fins men de är mer troligt att de inte fins. Om gud fins kan han gärna på döda mig.
finns
RyalNotch:
Du förtjänar inte min tid.
Arrogance at it's finest.
Carl Sagan:
Arrogance at it's finest.
Ja, fanns ingen anledning att vara trevlig när han uppenbarligen var ute efter att provocera och vägrade att lyssna.
Det finns inga absolut omöjliga frågor, med tillräckligt med tid tror jag vi kan ta reda på nästan vad som helst. Men det finns dock än så länge obesvarliga frågor som:
- Hur många andra bebodda planeter finns det i hela universum?
- Kommer människan ha lämnat jorden innan dess undergång?
- Vad kommer vi/de andra djuren utvecklas till?
- Kommer vi vara vår egen undergång eller något okontrollerbart?
- Om inte dinosaurierna hade haft den otur de hade, hade de varit mindre/mer intelligenta än oss nu?
- Kommer Voyager 1/2 någonsin hittas?
- Hur pass mycket påverkar vi vår evolution igenom att låta de svaga överleva?
- Kommer vi någonsin nå nära-ljus hastigheter så vi faktiskt kan besöka andra världar utanför vårt solsystem?
Etc. etc.
Din mamma?