kimberlyjoness:
haha, jo det är fakta.
Bakterier samlas även om du är omskuren. Det handlar om personlig hygien.
kimberlyjoness:
man löper också mindre risk att drabbas av könsjukdomar.
Visst, det har sina fördelar men det har också minst lika många nackdelar.
Forskning om omskärelse genomförs i stor utsträckning av pseudoforskare.
De är sämre på att pricka toaletten när de står upp.
Snweater:
men det har också minst lika många nackdelar
tvivlar jag på, vad jag vet så finns det nästan bara fördelar med att vara omskuren. men vad är nackdelarna då ?
kimberlyjoness:
tvivlar jag på, vad jag vet så finns det nästan bara fördelar med att vara omskuren. men vad är nackdelarna då ?
Det är inte lika skönt??? STOR NACKDEL.
kimberlyjoness:
men vad är nackdelarna då ?
Okontrollerbara blodningar på grund av att ollonet är uttorkat, högre inflammationsrisk, speciellt efter själva omskärelsen, minskad känsel, kortare penis etc.
kimberlyjoness:
vad jag vet så finns det nästan bara fördelar med att vara omskuren.
Det beror på att den allmänna bilden av omskärelse är att det enbart är positivt och för att större delen av den forskning som görs kring omskärelse handlar om fördelarna med omskärelse och inte tvärt om.
Om större delen av forskningen kring rökning hade varit om rökningens positiva effekt på människan och samhället hade bilden av rökning varit annorlunda än vad den är idag. Men med tanke på att rökning inte har samma kulturella och religiösa sammankoppling hade den förmodligen inte nått omskärelsens höjder i alla fall.
Snweater:
kortare penis etc
eh..what ? hur tjock förhud har du egentligen.
Snweater:
minskad känsel,
det brukar folk nämna som en av fördelarna, eftersom killarna blir mer uthålliga vid sex. jag kan ioförsig förstå om ni själva ser det som en nackdel.
kimberlyjoness:
jag kan ioförsig förstå om ni själva ser det som en nackdel.
Ja, du kan se det ut vårat perspektiv alltså? Inte konstigt att ni tjejer vill ha omskurna killar.
Btw, jag gillar inte blygdläppar, kan ni operera bort?
kimberlyjoness:
eh..what ? hur tjock förhud har du egentligen.
Förhuden finns delvis till för att agera som ”extra skinn” när penisen växer. Om det inte finns någon förhud dras istället huden runt omkring penisen ut och förs ut längs den. I längden resulterar detta i att omskurnas penisar blir kortare. Av denna anledning har omskurna också hår längre ut på penisen än vad en ickeomskuren har.
kimberlyjoness:
det brukar folk nämna som en av fördelarna, eftersom killarna blir mer uthålliga vid sex. jag kan ioförsig förstå om ni själva ser det som en nackdel.
Upphestsningen blir lika stor bara det att en omskuren känner mindre av den.
kPTRRRR:
hellre omskärd än sån tomteluva 🙁
Min kuk ser inte ut så och jag är inte omskärd, ska jag skatta mig själv lycklig?
Eller fan, är jag omskärd hur ser en omskärd kuk ut?
kimberlyjoness:
men vad är nackdelarna då ?
Måste ju se förjävligt ut.
Min förhud är jätteskoj ju, varför skulle jag vilja bli av med den.
Det är ganska äckligt att nyfödda blir omskärda av religiösa skäl utan att kunna säga ett ord emot det.
Estetiskt tycker jag att det ser bättre ut med förhuden kvar ;s
Gusanos:
1. Du kan fortfarande runka utan onödig förhud
2. Din kuk är inte lika mycket smutsig ock luktar inte curry om den är omskär.
3. Din kuk ser inte fuckad ut när den är nere om du är omskärd
4. Du är säkert bara avundsjuk.
hahah sant
Tråden låst på grund av inaktivitet