snälla ta bort allt dåligt och ont från jorden
Jadå fixar't imorrn
Zaun:
Jadå fixar't imorrn
tyvärr kan du inte det
jag är en människa inte robot
döda mig inte
arbetar på det
ennie_:
snälla ta bort allt dåligt och ont från jorden
definiera allt dåligt och ont
glöm:
definiera allt dåligt och ont
man vet själv men det är lätt att inte låtsas om när man skadar andra
allt där man utnyttjar och gör det sämre för någon annan för att få det bättre själv
det är sånt som skadat mig mest men det är olika för alla
eller om man försöker utplåna andra människor som inte uppfyller ens krav
eller om man lurar människorna att det är bäst för dom att göra om jorden till helvetet
det är också dåligt
ennie_:
eller om man försöker utplåna andra människor som inte uppfyller ens krav
fast om du tycker att man borde försvinna om man fungerar så , så vill ju du försöka utplåna människor också? just sayin' , ondska har sin rätt att existera också, handlar snarare om att lära sig att hantera den om den gör en illa
men hur ska något kunna vara gott om inget är ont?
naked_monkey:
fast om du tycker att man borde försvinna om man fungerar så , så vill ju du försöka utplåna människor också? just sayin' , ondska har sin rätt att existera också, handlar snarare om att lära sig att hantera den om den gör en illa
men jag är också ond
inte helt men det blir så när andra är det, man lär sig av dom
Fingerprints:
men hur ska något kunna vara gott om inget är ont?
vad menar du?
ennie_:
vad menar du?
skulle vi se saker som "goda" om inget ont fanns? Skulle det forfarande godhet då eller hade det varit.. ingenting?
ennie_:
men jag är också ondinte helt men det blir så när andra är det
dom är inte helt onda heller, och dom har sina anledningar också, ingen föds elak
Fingerprints:
skulle vi se saker som "goda" om inget ont fanns? Skulle det forfarande godhet då eller hade det varit.. ingenting?
för mig hade dom blivit mer goda
naked_monkey:
dom är inte helt onda heller, och dom har sina anledningar också, ingen föds elak
vad är deras anledningar?