Försök prata med någon vuxen. Jagvet det låter jätte töntigt men det kan verkligen hjälpa. Tro mig!
NezzieH:
Har försökt snacka ut om det, men det funkar fan inte. Allt alla bara säger är tänk inte så och så...
Hade självmords tankar i din ålder. Sedan när man blir äldre. Jag förtjänar bättre. Vet hur man ska uppnå mina mål som jag inte visste vid 16 års åldern. Svårt att förklara.
Jag fick fel hjälp. Du kanske får rätt hjälp här.
Blivande_japan:
nä, har läst en del sådant i mina dar
klarade ju gå ur gymnasiet så jag kunde plugga lite på högskola sen
lyssna på hans "oooooooooooohhhhhhh" det är mitt svar. du får en annan på köpet också
patrick bateman:
du får en annan på köpet också
sorry men orkar ej kolla
Blivande_japan:
sorry men orkar ej kolla
NezzieH:
Jag känner en sådan ånget, jag vill inte leva mer.
Jag förstår dig, jag vet inte vad du har gått igenom. Men jag vet hur det är att känna att man inte vill finnas längre. Men livet rullar på. Allt som händer dig kommer bara göra dig starkare, jag lovar. Alla som säger att "det kommer bli bra igen" har delvis rätt och delvis fel. Det kan bara bli bättre om DU vill och KÄMPAR för att det ska bli bättre. Man ska inte bara sitta och vänta på det. Du måste vilja kämpa. Jag har försökt ta livet av mig 4 ggr. Så jag vet hur det är...men jag kämpar mig igenom varje dag. För att jag kämpar för att få mitt liv bättre. Och vill du prata så finns jag <3
rebeca:
ålder hör väl inte hit och alla problem växer inte bort.
+1
Tickstart:
xD vadå bor du ocksp där eller
Skellefteå men är i Lule då och då pga vän
NezzieH:
Jag känner en sådan ånget, jag vill inte leva mer. Jag orkar verkligen inte det här längre, allt är bara skit och vill inte finnas mer.
Vill bara lägga mig ner, dö och bara försvinna från den här världen.
Jag vet hur det känns. Det kan vara svårt att tänka sig att det kommer bli bättre, men jag lovar dig, det blir det.
Jag hade en extremt jobbig period på ungefär 1 år då jag vissa dagar bara tänkte "jag vill dö jag vill dö jag vill dö". Jag vet hur det känns att bara tycka att precis ALLT suger.
Det viktigaste jag tycker du ska göra är att söka hjälp. Gå till BUP (barn- och ungdomspsykiatrin) och be att få prata med någon - tro mig, det hjälper att prata med någon som kan reda ut ens tankar.
Är det någonting som händer i ditt liv som gör att du mår dåligt? Är det bara allmänna tankar? Hur länge har du mått dåligt?