Problem efter problem i 5år. Skilda föräldrar, min pappa dog, gick upp i vikt (trösåt) blev överviktig vilket gjorde att jag blev mobbad, mamma börja dricka, började med att skära mig, brorsa börja mobba, vänner lämnade mig (vilket jag vet är delvis mitt fel), ätstörning gick ner mycket i vikt så att jag nästan blev underviktig, problem i skolan. Redan försökt ta livet av mig 3 gånger men inte lyckats. Men nu har jag bestämt mig för att nu ska det gå. Jag vill inte leva i den världen jag lever i. Inget hjälper inte psykologer/kuratorer, läkare eller medecin. Jag ger upp nu jag orkar inte mer.
Om du vill prata, om det du har skrivit här i tråden eller bara allmänt prata så är du varmt välkommen att skriva i PM.
Styrkekramar!
Vill inte vara kvar
Jag längtar efter min kära mor och far
Å maten smakar skit jag känner mig så klen
Jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén
MaximusPrime:
Vill inte vara kvar
Jag längtar efter min kära mor och far
Å maten smakar skit jag känner mig så klen
Jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén
MARKOOLIO
Under svåra och jobbiga perioder i livet är det inte ovanligt att få tankar på självmord. Man orkar inte leva och ser ingen lösning på sina problem. Det är ett tecken på att man behöver hjälp.
Ett första steg kan vara att du kontaktar Mind.se Självmordsupplysningen, antingen via chatt (vardagar kl 19-22) eller mail. Du kan också ringa Nationella Hjälplinjen på nummer 1144 (alla dagar kl 13-22) – de erbjuder ett samtalsstöd och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd.
Du kan även skicka in en fråga till vår Stöd & Svar-panel, men då tar det lite längre tid att få svar, eller höra av dig till din lokala ungdomsmottagning (umo.se) där du kan få komma i kontakt med en kurator. Behöver du akut hjälp, kontakta närmaste psykiatriska akutmottagning eller ring 112!
Vi låser tråden då vi inte har möjlighet att hålla koll på den just nu och inte vill riskera ogenomtänkta och provocerande inlägg från andra medlemmar.
Det finns hjälp att få, depression går att behandla och tankar på självmord förändrar sig över tid. Livet kan bli bättre!
Jag vet hur det är när man misslyckas varje gång man försöker att ta sitt liv.
jag är oxå där då man bara vill ge upp och ta sitt liv..
Livet är ett helvete ganska ofta ,em vi måste kämpa både du och jag! För tillsammans blir vi starka! Det är bara att skiva till mig om du vill!
Kramar!