Aviseringar
Rensa alla

oskulden?


qazedctgb:

stora delar av usa har 18 det verkar funka

Nej, det fungerar inte. 18-åringar som åker i fängelset för att de varit tillsammans med 15-åringar osv osv.

qazedctgb:

och varför skulle din magiska gräns vara bättre en andras?

För att den är beprövad i ett land som är långt mycket större och har färre våldtäktsanmälningar?

qazedctgb:

att man gör så i tyskland?

Ja, ett större land med högre befolkning och som verkar LITA på sin population.


   
SvaraCitera

smygandefoten:

är 14, min pojkvän är 19. känner mig ej utnyttjad.
...ville bara påpeka det liksom

säger inte att det gäller alla jag säger att det kan hända...

Randroid:

För att den är beprövad i ett land som är långt mycket större och har färre våldtäktsanmälningar?

ja det är säkert för att 14åringar kan nuppa fritt...
och har du statistik på det där med våldtäkt?

Asha:

MEN SKÄRP DIG NU FFS! Om vi inte visste åldern alls på personen vad skulle då vara rimlig indikator? JO PRECIS OM HEN ÄR KÖNSMOGEN!

Man kan inte säga att jag trodde hen var könsmogen! Man VET det!

så har jag tolkat dig rätt om du tycker att det inte ska finnas någon gräns utan faktumet att tjejen har menstruation är vad som fäller avgörandet?


   
SvaraCitera

Asha:

HEN

varför skriva "hen" istället för "den/denne"?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja det är säkert för att 14åringar kan nuppa fritt...

Ja, för att man litar på sin befolkning. [smile]

qazedctgb:

och har du statistik på det där med våldtäkt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics#Sweden

Sweden has the highest incidence of reported rapes in Europe and one of the highest in the world.


   
SvaraCitera

Randroid:

Ja, för att man litar på sin befolkning. [smile]

med ett år ja mycket troligt höredu...

Randroid:

Sweden has the highest incidence of reported rapes in Europe and one of the highest in the world.

det är för att vi har ett andra grunder för vad som är en våldtäckt. och bara för att vi har mer anmälningar så behöver vi inte ha fler våldtäckter. men det var kasnke statistiken i tyskland som var intressant för du hävdade att den var väldigt låg.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

men det var kasnke statistiken i tyskland som var intressant för du hävdade att den var väldigt låg.

This figure is twice that of the UK which reports 23 cases, and four times that of the other Nordic countries, Germany and France.

Du är inte läskunnig va? [smile]


   
SvaraCitera

Randroid:

This figure is twice that of the UK which reports 23 cases, and four times that of the other Nordic countries, Germany and France.

ofta man går in och läser källan... when you are stating something els in your post


   
SvaraCitera

qazedctgb:

så har jag tolkat dig rätt om du tycker att det inte ska finnas någon gräns utan faktumet att tjejen har menstruation är vad som fäller avgörandet?

Det är inte socialt fel då nej. Fast man blir inte riktigt könsmogen då det är en till period när brösten växen en gång till på kvinnor efter att de fått mens första gången.


   
SvaraCitera

Asha:

Det är inte socialt fel då nej. Fast man blir inte riktigt könsmogen då det är en till period när brösten växen en gång till på kvinnor efter att de fått mens första gången.

försök inte med medicin med mig. det finns teoretiska chanser för tjejer att bli gravida efter första gången dom har fått mens men det som bildar första mensen kan inte göra dom gravida.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera