är bäst på att vara otrogen
Nachac: Är det kärlek är det kärlek. Att folk mördar av kärlek är inget nytt.
Hur definierar du kärlek?
Nachac: I ett samhälleligt makroperspektiv ser jag det så, ja, men det är naturligtvis en ohållbar syn på individuell nivå, hindrar en inte från att ha förståelse för att alla inte har samma bakgrund och samma lätthet.
Jag känner sympati för människor som kämpar med sina brister, jag känner dock inte sympati för de som omfamnar sina brister och inte vill försöka reparera de.
Razor: Hur definierar du kärlek?
En kombination av attraktioner, emotionella, kognitiva, sexuella och så vidare.
Razor: Jag känner sympati för människor som kämpar med sina brister, jag känner dock inte sympati för de som omfamnar sina brister och inte vill försöka reparera de.
Vem har sagt att de hypotetiska personerna inte försöker bli bättre människor.
Nachac: En kombination av attraktioner, emotionella, kognitiva, sexuella och så vidare.
Hm, det är en bra definition.
Nachac: Vem har sagt att de hypotetiska personerna inte försöker bli bättre människor.
Jag fick den känslan när det dök upp försvar av sådana beteenden med typ orden "det är mänskligt att fela".
Razor: Jag fick den känslan när det dök upp försvar av sådana beteenden med typ orden "det är mänskligt att fela".
Man kan ju fela även om man försöker undvika det
Nachac: Man kan ju fela även om man försöker undvika det
Jo, men felar man med t ex otrohet rättar man inte till beteendet genom att ljuga om det, och fortsätta med det beteendet.
Razor: Jo, men felar man med t ex otrohet rättar man inte till beteendet genom att ljuga om det, och fortsätta med det beteendet.
Eller så tycker man det är ens eget problem och tycker inte att man har rätt att få sin partner att lida bara för att lätta på sitt samvete. Se tidigare kommentarer.
Nachac: Eller så tycker man det är ens eget problem och tycker inte att man har rätt att få sin partner att lida bara för att lätta på sitt samvete. Se tidigare kommentarer.
Jag kan förstå det tankesättet, men jag ser risken att sanningen avslöjas i ett senare skede som alltför stor så jag kan inte se det som att man besparar partnern från något dåligt.
Razor: Jag kan förstå det tankesättet, men jag ser risken att sanningen avslöjas i ett senare skede som alltför stor så jag kan inte se det som att man besparar partnern från något dåligt.
Hur det faktiskt förhåller sig är ju oviktigt i förhållande till personens perspektiv. Viktiga är ju att vederbörande tror denne gör det som skadar partnern minst.
Nachac: Hur det faktiskt förhåller sig är ju oviktigt i förhållande till personens perspektiv. Viktiga är ju att vederbörande tror denne gör det som skadar partnern minst.
Okej, då kanske sånt folk inte kan beskyllas för att inte älska partnern, men däremot att vara kortsiktiga och korkade...
Razor: Okej, då kanske sånt folk inte kan beskyllas för att inte älska partnern, men däremot att vara kortsiktiga och korkade...
Eventuellt, men även dumma kan älska.