Aviseringar
Rensa alla

p-piller i smyg

ninjagrisen:

Seriöst? Jag betalade 60 spänn för typ 13 månader..

Jag arbetarmed läkemedel och kan meddela ang detta snack om priset på p-piller att många landsting subventionerer p-piller till ungdomar pg. att det har varit många som blir gravida trotts att de har p-piller recept eftersom de ej hämtat ut pillren pg. priset. I Stockholm kostar alla p-piller 30 kr för tre månader och 60 kr för ett år. Ni som nämner dessa siffror... bor ni i Stockholm?

SvaraCitera

Gasolinerainbow:

bor ni i Stockholm?

haha jo det gör jag minsann, och då fick man ett svar på varför då [wink]

SvaraCitera

Sofia, vad har du använd hittills för skydd?

SvaraCitera

Saraswe:

Så billiga, mina kostar typ 100 :- i månaden [mad]

haha, jag får mina gratis (a)

SvaraCitera

sofiasoderberg:

Finns det nån chans att man skulle kunna käka det utan att ens föräldrar kommer på en?

varför får dom inte veta?
Du kan ju bara säga att du har har rikliga blödningar när du har mens och vill slippa det

SvaraCitera

LinaJosefinBerg:

Det händer ju trots allt saker med kroppen när man börjar med sånna där piller...

inte nödvändigtvis. händer väl inte så mycket

SvaraCitera

Ökänd:

så kommer de inte att skriva

Jag pratade faktiskt med min barnmorska om detta idag.
Det är inte det minsta farligt att börja med p-piller eller minipiller tidigt! Dock ska man helst haft mens i ett år så att kroppen kommer i ordning av sig själv först.
Det ökar heller inte risken av bröstcancer eller liknande.
Om någon av dina föräldrar haft blodpropp ska du inte ha p-piller utan minipiller. Jag har det eftersom min mormor hade blodpropp och jag har migrän.
Men de på um kommer att berätta allt sånt så svara bara ärligt på frågorna så kommer ni fram till det bästa.

SvaraCitera

Glömde skriva att de påverkar inte kroppen speciellt mycket heller.
Det är typ bara p-spruta som gör det eftersom då får man så himla mycket hormoner på samma gång.

SvaraCitera

ta b-piller istället [tard]

SvaraCitera

Att ha sex när man är 13 är inte särskilt konstigt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

aaliicee:

svara bara ärligt på frågorna så kommer ni fram till det bästa.

frågar de om man har haft sex? är den frågan viktig att vara ärlig på ?

aaliicee:

Om någon av dina föräldrar haft blodpropp ska du inte ha p-piller utan minipiller

Min moster dog av blodproppar :S då ska jag nog ha minipiller, skyddar de lika bra? vad är det för skillnad?

SvaraCitera

var mer rädd för blodproppar istället.

SvaraCitera

Det är inte så svårt, är du över femton, div byxmyndig, behöver du inte dina föräldrar för att få p-piller hos ungdoms mottagningen! 25 kr - 3 månader, mycket billigare än kondomer 😉

SvaraCitera

sofiasoderberg:

frågar de om man har haft sex? är den frågan viktig att vara ärlig på ?

Ja de frågar dom, och det är nog bäst att du är ärlig.

sofiasoderberg:

Min moster dog av blodproppar :S då ska jag nog ha minipiller, skyddar de lika bra? vad är det för skillnad?

Det behövs nog inte egentligen, men för att vara på den säkra sidan är det nog bäst 🙂
Ja de skyddar lika bra, typ 98% eller nått, och jag tycker det är typ asbra för jag får ingen mens. Haft mina snart ett år och inte haft det en enda gång 🙂

SvaraCitera

att snacka med päronen är smartast

SvaraCitera