Aviseringar
Rensa alla

P-piller

Ämnesstartare

Kan någon berätta vad dom frågar hos ungdomsmottagningen när man ska skaffa p-piller! Och hur berättade ni för era föräldrar att ni ville ha p-piller 

Citera
time
 time

Bl a om du har familjemedlemmar med hjärt- och kärlsjukdomar, då p-piller ökar risken för blodpropp och den risken är extra hög om du har nära familj som drabbats av det tidigare. Annars minns jag inte särskilt noga.

SvaraCitera
Berit

Du behöver inte berätta för föräldrar
Dessutom finns det fler alternativ än piller 

SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Bl a om du har familjemedlemmar med hjärt- och kärlsjukdomar, då p-piller ökar risken för blodpropp och den risken är extra hög om du har nära familj som drabbats av det tidigare. Annars minns jag inte särskilt noga.

Hur sa du till dina föräldrar?

SvaraCitera
time
 time

doggylover02:

Hur sa du till dina föräldrar?

Kommer inte ihåg om jag gjorde det, eller så sa jag bara till min mamma att jag bestämt mig att börja äta hormonellt preventivmedel. Ingen big deal öht.

SvaraCitera

de kommer fråga om din mens och om du har sex/en partner och om du använt skydd o så.. 
sen som time sa så frågar de om sjukdomar också

säg att du vill ha p-piller o berätta varför. kan va för att reglera sin mens, för att inte bli gravid eller för annan anledning. alltid bra att våga prata med sina föräldrar om sånt! det är ingen fara.

SvaraCitera

Jag har skaffat p-piller för 9 månader men det lades implantat i min hand så jag har ingenting att göra med dessa p-piller... :/ Jag kunde sälja dom för 500 kr (inkl. porto) om du är intresserad av att köpa dom. De är helt oöppnade.

Om du har något att fråga om så kontakta mig 🙂
maxu9@mail.com

SvaraCitera