Aviseringar
Rensa alla

p piller


Ämnesstartare

1 augusti åker jag till grekland, det är då jag brukar ha min mens. Därför tänkte jag ta p piller under den tiden, hur fungerar dem? skjuter de upp mensen?


   
Citera

Äter du redan? Tar du isåfall en ny karta direkt efter den gamla istället för sockerpiller så kommer du hoppa över mensen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Äter du redan? Tar du isåfall en ny karta direkt efter den gamla istället för sockerpiller så kommer du hoppa över mensen 

asså har inte ätit det förut..


   
SvaraCitera

Beställ tid på närmsta ungdomsmottagning/vårdcentral för att träffa sköterska/läkare att diskutera detta med.


   
SvaraCitera

Josefiniis:

asså har inte ätit det förut..

Då får du börja snarast skulle jag gissa på 


   
SvaraCitera

Ta primolut Nor istället 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Reeeetooo:

Då får du börja snarast skulle jag gissa på 

hon måste väl börja äta på mensens första dag om hon inte ätit förut..?


   
SvaraCitera

Bell:

hon måste väl börja äta på mensens första dag om hon inte ätit förut..?

Vad jag har hört så måste man inte äta första dagen på mensen, ger dock tydligen bäst skydd första veckan eller nåt liknande. Inte så insatt längre Rodnar


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Reeeetooo:

Vad jag har hört så måste man inte äta första dagen på mensen, ger dock tydligen bäst skydd första veckan eller nåt liknande. Inte så insatt längre Rodnar

aha, jag trodde att en måste göra det för att det ska bli rätt med cykeln.. så att en har ätit sina 21 piller till nästa gång en "ska" få mens.. men har heller aldrig varit så insatt/förstått det där trots att jag haft mens i 8 år PartyParty


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

Vad jag har hört så måste man inte äta första dagen på mensen, ger dock tydligen bäst skydd första veckan eller nåt liknande. Inte så insatt längre Rodnar

jo, det är bäst, annars får man oregelbundna blödningar och hon ville ju inte blöda 


   
SvaraCitera

Bell:

aha, jag trodde att en måste göra det för att det ska bli rätt med cykeln.. så att en har ätit sina 21 piller till nästa gång en "ska" få mens.. men har heller aldrig varit så insatt/förstått det där trots att jag haft mens i 8 år PartyParty

ja, så är d du hade rätt från början lol


   
SvaraCitera

Bell:

aha, jag trodde att en måste göra det för att det ska bli rätt med cykeln.. så att en har ätit sina 21 piller till nästa gång en "ska" få mens.. men har heller aldrig varit så insatt/förstått det där trots att jag haft mens i 8 år PartyParty

Va rätt insatt i det hela när exet tog piller men nu senaste halvåret har man ju bara tappat all kunskap typ Galen

amsi:

jo, det är bäst, annars får man oregelbundna blödningar och hon ville ju inte blöda 

Ah fast är det garanterat att man får oregelbundna blödningar? Tror inte mitt ex fick det när hon inte orkade vänta till mens 


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

Va rätt insatt i det hela när exet tog piller men nu senaste halvåret har man ju bara tappat all kunskap typ Galen

Ah fast är det garanterat att man får oregelbundna blödningar? Tror inte mitt ex fick det när hon inte orkade vänta till mens 

så för att en person som tagit 1 sort inte fått det betyder det att allmän fakta är fel?


   
SvaraCitera

amsi:

så för att en person som tagit 1 sort inte fått det betyder det att allmän fakta är fel?

Nej det sa jah inte? Sa ba att det inte behöver vara garanterat att man får blödningar. Men kör du på din allmäna fakta 


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

Nej det sa jah inte? Sa ba att det inte behöver vara garanterat att man får blödningar. Men kör du på din allmäna fakta 

jag frågade dig. du baserar din fakta på en person, jag baserar min på tjugotals samtal med gynekolog, vänner som tar p-piller, min egen erfarenhet+att om man inte tar dom på mensens första dag tar det en-två veckor tills man är skyddad


   
SvaraCitera