Doodlez:
Kvällskurser har jag funderat på, men jag är osäker på ifall folk i min ålder tar sånt? Jag menar då typ 18-22. Inte över :/
Är också osäker på det, men tror det beror på vad du väljer att läsa.. Jag kan tänka mig att det är många som studenter som tar kvällskurser för att få behålla sin studentlägenhet osv...
Du kan ju alltid testa..
Doodlez:
Jag behöver någon jämnårig att prata med. Men inte över nätet (jo, kanske till en början).
Åh, jag känner igen mig i att vara blyg och så.
Du verkar vettig, så nog ska du hitta vänner. Bara att du har den längtan är en bra bit på vägen ju.
Kanske bra att börja med att säga hej och le åt folk, eller snacka om någonting som du spontant tänker på (typ intressen som träning etc). Dom tyngre frågorna kanske är bäst att ta med en psykolog, inte vet jag?
ah, men peppen peppen peppen till dig!!!
Skogsmullen:
Jo det håller jag med om att det finns väldigt mycket etiketter och ännu mer hypokondrier, vilket iofs är trist. Men att vara sjuk har ju inget att göra med ens personlighet, visst kan man ha en fallenhet att bli sjuk men det beror inte på vem man är egentligen. Blir man sjuk så blir man och oftast kan man inte göra så mycket åt det. Sen håller jag med dig, såklart det finns underliga människor som folk gärna stoppar i fack, i det här landet finns det inte utrymme för individualitet eller någon som är mer än ordet "lagom".
Håller med till 100%, läskigt att du tänker likadant som jag
mullis711:
Håller med till 100%, läskigt att du tänker likadant som jag
Great minds think alike
Ja, börja folkhögskola.
Eller högskola, men miljön kring en högskola är mycket större i jämförelse med folkhögskola, därmed är det kanske svårare att lära känna folk om du inte är väldigt social och utåtriktad.
tja jag har precis samma problem jag är kass på att skapa nya kontakter men om man börjar göra något som t.ex träna med en liten grupp så kan man skapa många nya kontakter även fast man är blyg. de är sånt som går över efter att tag med en grupp.... gillar du inte gruppen som du tränar med så kan du ju alltid pröva något annat du bor ju liksom i stockholm...
Gå på UM-träff.
framtidsro:
Ja, börja folkhögskola.Eller högskola, men miljön kring en högskola är mycket större i jämförelse med folkhögskola, därmed är det kanske svårare att lära känna folk om du inte är väldigt social och utåtriktad.
Ska ta mig en titt på folkhögskolor!
p349freddan:
tja jag har precis samma problem jag är kass på att skapa nya kontakter men om man börjar göra något som t.ex träna med en liten grupp så kan man skapa många nya kontakter även fast man är blyg. de är sånt som går över efter att tag med en grupp.... gillar du inte gruppen som du tränar med så kan du ju alltid pröva något annat du bor ju liksom i stockholm...
Gymmar med brorsan och hans kompisar. Men de är lite väl unga för mig och snackar bara skvaller hela tiden som jag inte kan vara med på eftersom jag inte befinner mig i deras vänkrets...
Miceparade:
Gå på UM-träff.
Tänker absolut göra det! Sitter i den aktiva tråden nu och fiskar efter planer.