Aviseringar
Rensa alla

Panik


Ämnesstartare

Hej jag försökte sova men så fort jag slöt mina ögon så kändes det som att jag fick ett slag imellan revbenen och fick svårt att andas. Jag tänkte att jag kanske hade ätit dåligt eller druckit dåligt så jag gick upp och var nästan borta i huvudet det var tungt som resten utav kroppen. Jag tog lite fil och kände att det lättade lite att få i mig något men hade fortfarande ont så ringde mamma. Blev andfådd när jag pratade och fick ännu ondare. Nu ligger jag och mår illa och dricker lite vatten är väldigt varm i pannan också. 

Någon som känner igen sig och vet vad man ska göra för att kunna lugna ner sig eller för att inte få extrem panik?


   
Citera

Låter inte bra alls! Ring någon professionell person och kolla 


   
SvaraCitera

Ring sjukvårdsupplysningen på nummer 1177 ifall du är orolig. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

brukar ligga på golvet och djupandas tills att jag lugnat ned mig och sen bara invänta att jag somnar av utmattning. att känna sig tvingad att sova kommer inte underlätta.
I längden är det givetvis en bättre ide om du talar med psykolog alt läkare om det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det lugnade sig väldigt när jag la mig och gjorde annat men detta är första gången det hände så har svårt att andas i vanliga fall men tänkte ringa om det blir värre.

Tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera

har också känt så, vet inte va d beror på. stress? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
har också känt så, vet inte va d beror på. stress? 

Antagligen ;O Säkert mkt omedveten stress och tankar :/


   
SvaraCitera