Sharpen:
Några fler som kan svara?:(
Ja, kuratorn... ?
S3ON:
Ja, kuratorn... ?
Någon annan på forumet tänkte jag..
kan detta vara en sk höstdepression?
SPiDERMANNEN:
Men det är ju bra att du har din pappa i alla fall.
Ja, men vill ju inte lägga allting på honom heller.
Men hur är det för dig? Klarar du skolan osv, fast känner att det mesta är tråkigt bara? Och varför mådde du skit under högstadiet? Du behöver inte svara ofc
Min skoldag såg ut såhär:
Kom till skolan, lite nere och osocial, tänkte bara i mina egna tankar osv. (det kanske inte är så smart?)
Sen under i princip hela skoldagen, så har jag hängt med mina vänner, men inte pratat speciellt mycket med dom. Och dom bryr sig knappt om man är jättetyst, för dom är omogna som fan. Utom en kille i den kretsen. Så mina vänner i klassen, förstår ingenting.
Sen har det varit skit, velat gråta osv, försökt kontakta kuratorn men hon har inte varit där - så jag lämnade ett meddelande på telefonen nyss istället.
Nu är jag hemma, och gråten släpper lite känns det som. Bara jag kommer hem, för mig själv, så släpper det faktiskt lite. Men vill ju ha energin och livsglädjen till att göra saker! + att jag är väldigt trött, kan sitta upp och sova ibland känns det som.
Sharpen:
Men hur är det för dig? Klarar du skolan osv, fast känner att det mesta är tråkigt bara? Och varför mådde du skit under högstadiet? Du behöver inte svara ofc
Jo jag klarar ju av skolan, men det är verkligen knappt att jag gör det. När jag är hemma är jag så nere och orkeslös att jag inte orkar med nåt annat än att sitta vid datorn typ.
Det var ganska mycket som spelade in för att ajg inte orkade. Mobbning, problem med mamma + mina föräldrars skiljsmässa, ätstörningar.
Sharpen:
Sen under i princip hela skoldagen, så har jag hängt med mina vänner, men inte pratat speciellt mycket med dom. Och dom bryr sig knappt om man är jättetyst,
Jo jag är likadan. Jag hänger med mina vänner och de uppskattar mitt sällskap och pratar jättemycket med mig, men jag är liksom inte överpratig oftast. Fast jag försöker, ibland är jag så trött och nere att jag bara bli överflummig och försöker ha så kul som möjligt, förmodligen därför de står ut med mig.
Sharpen:
Sen har det varit skit, velat gråta osv, försökt kontakta kuratorn men hon har inte varit där - så jag lämnade ett meddelande på telefonen nyss istället.
Det är bra att du kontaktat henne i alla fall, när jag gick på högstadiet kändes det med som att kuratorn aldrig var där, det blir bättre på gymnasiet.
Sharpen:
Men vill ju ha energin och livsglädjen till att göra saker! + att jag är väldigt trött, kan sitta upp och sova ibland känns det som
Jo precis, jag vill med ha den energin och livsglädjen.
Men jag är en nattmänniska, på natten är jag pigg och "mår bra". På dagen orkar jag inte med nånting och halvsover på alla lektioner och somnar ganska ofta efter skolan.
panikångest är någonting folk säger att dom får när dom:
1. Inte vill göra saker dom lovat
2. Inte vill göra saker man måste göra
3. Allt för ofta.
4. När man inte kan få ihop en bra outfitta och helt enkelt inte vill lämna hemmet.
SPiDERMANNEN:
Jo jag klarar ju av skolan, men det är verkligen knappt att jag gör det. När jag är hemma är jag så nere och orkeslös att jag inte orkar med nåt annat än att sitta vid datorn typ.
Word. Exakt så känns det för mig, vill ju bara hem
Ständigt på gränsen att gråta känns det som.
SPiDERMANNEN:
På dagen orkar jag inte med nånting och halvsover på alla lektioner och somnar ganska ofta efter skolan.
Samma här. Fast dricker så mkt kaffe jag kan, och försöker plugga. Inte konstigt att livsglädjen sugs ut när man bara vill hem och gråta, men tvingar sig att sitta och plugga
typlsd:
1. Inte vill göra saker dom lovat
2. Inte vill göra saker man måste göra
3. Allt för ofta.
4. När man inte kan få ihop en bra outfitta och helt enkelt inte vill lämna hemmet.
Panikångest har man, när symptomena visar på det och en bup-läkare intygar det.
SPiDERMANNEN:
det blir bättre på gymnasiet.
Jo, kanske. Är lite ledsen över det, för jag känner att jag inte vill genomgå värsta förändringen i nuläget + fatta massa viktiga beslut.
Sharpen:
Panikångest har man, när symptomena visar på det och en bup-läkare intygar det.
du är en bup-läkare (annars kallas det psykiatriker)
folk som går till bup går dit bara för att vara "coola" och slippa skolan.
typlsd:
du är en bup-läkare (annars kallas det psykiatriker)
folk som går till bup går dit bara för att vara "coola" och slippa skolan.
Jag gick efter skoltid.
Sharpen:
Jag gick efter skoltid.
Då vill du nog bara vara cool.
PANG BOM CRASH, MISTER COOOOL
hur mår du nu?
mej är de som vanligt med skit
jag är i samma situation. Försök att inte tänka på det. Jävla ångest bort med dej !!
Tråden låst på grund av inaktivitet