Jag tänkte permanenta lockar och jag behöver också färga min utväxt. därför funderade jag på i vilken ordning jag borde göra det o.o Någon som vet något?
tack på förhand Carolina
Färga gör man efter.
Annars försvinner färgen av permanentvätskan, och efter permanenten fäster färgen väldigt bra eftersom håret är såsårbart.
Men permanent sliter väldigt väldigt väldigt mycket på håret.
Det är jobbigt att sköta, det blir lätt trassligt men du får inte borsta det.
Du kommer slita sönder ditt hår.
Brukar det inte stå på hårfärgen att man ska vänta två veckor emellan permanent och färgning eller något liknande?
Emulbitt:
Färga gör man efter.
Annars försvinner färgen av permanentvätskan, och efter permanenten fäster färgen väldigt bra eftersom håret är såsårbart.
Men permanent sliter väldigt väldigt väldigt mycket på håret.
Det är jobbigt att sköta, det blir lätt trassligt men du får inte borsta det.
tack för svar =)
saturn:
Brukar det inte stå på hårfärgen att man ska vänta två veckor emellan permanent och färgning eller något liknande?
Joo, men tänkte göra en innan och frisören sa att det var bäst att färga håret direkt efter, för då får man precis den färgen man vill ha.
Emulbitt:
Joo, men tänkte göra en innan och frisören sa att det var bäst att färga håret direkt efter, för då får man precis den färgen man vill ha.
Hur går det ihop de vill ju inte att man håller på med håret direkt efter permanenten?
Emulbitt:
Frisören kanske bara ville få in pengarna så snabbt som möjligt?
saturn:
Frisören kanske bara ville få in pengarna så snabbt som möjligt?
Kanske det.
Men då var hon rätt korkad eftersom jag sa att jag skulle färga håret själv.
Jag färgade mitt hår två veckor innan permanent, funkade bra.
Efter några månader färgade jag om håret, men det är skitsvårt att göra när man har trassligt, lockigt hår. Jag lyckades på något vänster får färgen jämn ändå, så nu har jag Skånes snyggaste barr. Dold text: Jag bor i Stockholm