Läs lite själv om piercings, sen kan du berätta om allt, elr be dom bara läsa mitt inlägg nu.
Alla vuxna har verkligen skaffat sina egna uppfattningar om piercings som är helt fel. De absolut värsta som kan hända är en infektion, som kan behandlas. Går inte de är de bara att ta ut smycket. Sen om ärr, jag har flera jack i ansiktet m.m, som om du piercar dig, vad gör de om du får en liten prick på läppen som knappt syns?
Jag har gått igenom samma sak som du, men jag plugga på berätta och lyckades övertala min pappa och nu håller jag på med det väldigt mkt. Jag piercar folk, piercar mig själv, ger folk råd m.m.
De är inte farligt!
Sen oroar dom sig för nerver och skit, visst när du piercar dig kör du igenom hundratals nerver men inga skadliga. Att få en ansiktsförlamning är nästintill omöjligt, om du inte kör inte kanylen genom skallbenet typ. Som man inte gör när man piercar läppen.
Patu:
vad gör de om du får en liten prick på läppen som knappt syns?
Hon är tjej och hon är 14. Hon kommer att byta stil ungefär tre gånger innan hon är 18 och om hon inte vill ha en "piercing stil" när hon är 18 så ÄR det hålet väldigt stort och fult. Har en kompis som har det, vill inte säga detta, men det ser helt fruktansvärt ut.
Kouku:
det ser helt fruktansvärt ut.
Då har piercaren gjort ett väldigt dåligt jobb?
På vissa försvinner de helt...
Patu:
Då har piercaren gjort ett väldigt dåligt jobb?
På vissa försvinner de helt...
Inte om man har haft den i 1-2 år, och om hon inte ska ha piercingen i över ett år, varför ska hon då ta den överhuvudtaget? Så avancerat är det inte att vara en bra eller dålig piercare, det är ett hål genom huden och får det läka ordentligt under en lång tid är det väl klart att det inte växer ihop.
Kouku:
Så avancerat är det inte att vara en bra eller dålig piercare
De är mkt såvrare än vad du tror, tro mig, som du kanske antar håller jag ju på med de mkt sj, och de tog ett tag innan man blev bra.. de är viktigt att göra hålet rakt. Sen fattar jag inte va du snackar om egentligen, pricken på läppen som inte ens är säkert att den syns?, På din kompis blev hennes antagligen väldigt infekterad och så tog hon ut den, utan att fixa till de efter och då läker de så om du fattar, då blir de inte vackert... klantigt..
Patu:
På din kompis blev hennes antagligen väldigt infekterad och så tog hon ut den, utan att fixa till de efter och då läker de så om du fattar, då blir de inte vackert... klantigt..
Nej asså det handlar inte om att själva hålet är fult, det handlar om att det är fult att ha ett hål där, hon har i överläppen men det är ju lika fult vart du än har hålet på munnen.
Jag vet jag har själv en piercing i naveln jag har haft många problem med men om jag tar ut den nu kommer den ju inte att växa ihop.
Finner det tilltalande att jag inte hade en tanke på att pierca mig när jag var omyndig, men fick lustan då jag fyllt arton.
Kouku:
hon har i överläppen men det är ju lika fult vart du än har hålet på munnen.
De syns mkt mer på överläppen än underläppen.. sen har hon troligtvis inget hål.. om hon försöker sätta i ett smycke där kmr de inte gå.. ser ba ut så..
Kouku:
kommer den ju inte att växa ihop.
Klart att den kmr?, om du inte töjt den väldigt mkt? d_d
Patu:
De syns mkt mer på överläppen än underläppen.. sen har hon troligtvis inget hål.. om hon försöker sätta i ett smycke där kmr de inte gå.. ser ba ut så..
Men det är ju min poäng att det ser ut så överhuvudtaget? Spelar väl ingen roll om hon får in något där eller inte. Ärr försvinner ju oftast inte och då är det bara på huden.
Jaja whatever you say.
Kouku:
Jaja whatever you say.
yes
Men jag säger tjta tjata tjata om du verkligen vill ha den..