Notifications
Clear all

Piercing i tungan?

Topic starter

Nån som kan bertätta negativa/positiva saker med tungpiercing?
Jag vill jätte gärna ha, men ingen i min stad gör d, Varför?
Och brosket under tungan, hur många får sånt egentligen?

OchSåKomHon:

Nån som kan bertätta negativa/positiva saker med tungpiercing?

De positiva är bara du som kan avgöra, om det är snyggt osv.
Det negativa är att man (läs: jag) biter i dem lite då och då, bitit sönder en tand osv.

OchSåKomHon:

Jag vill jätte gärna ha, men ingen i min stad gör d, Varför?

Hur i hela fridens namn ska vi veta det?

OchSåKomHon:

Och brosket under tungan, hur många får sånt egentligen?

En del.

ReplyQuote

Negativt:

Biter ibland på den.
Slår ibland mot tänderna.
Kan inte busvissla längre.

ReplyQuote

Budolicious:

Det negativa är att man (läs: jag) biter i dem lite då och då, bitit sönder en tand osv.

Kablash__:

Slår ibland mot tänderna.

Inte värt att offra tänderna för en piercing. [sad]

ReplyQuote
yena89

Det enda negativa jag kan komma på är att de dom dagarna efter gör lite ont och att man inte kan äta eller prata men det är ju liksom bara några dagar så det är inga problem. Sen kan man bita på staven ibland och biter du hårt gör det jäkligt ont.
Att ingen i din stad gör det beror kanske på att du inte är 18? Seriösa piercare piercar inte folk under 18 om man inte har målsmans underskrift och jag skulle råda dig att INTE gå till nån som gör det hemma eller göra det själv för det är DÅ tungan kan ruttna och skit för det kommer in bakterier med nålen.
Brosk under tungan fick jag men det var ju inte bråsk utan mera en lätt ärrbildning men den försvann efter nån vecka. Sköter du inte om den ordentligt kan död vävnad börja växa ut det kanske är det du menar med brosk. Blöt en brustablett eller bryt en alvedontablett och tryck det emot "brosket" och gör det lite då o då tills det försvinner.

ReplyQuote