Notifications
Clear all

pink_lover?

time
 time
Topic starter

Jag förmodar att alla sett den http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=304558&page=3#11338282 här tråden. Det är ju inte första gången tösen skapar trådar med liknande ämnen. Marmoth är på mig något vanvettigt för att mods och admin reagerar "likgiltigt". Hur ska vi egentligen se på detta?

I mina ögon är pink_lover ett fullskaligt troll. Inte bara för att hon har skrivit "drömmar om att bli vampyr <333" på sin press, utan alla trådar och hur hon/han pratar med folk på forumet. Jag vet inte om jag reagerade fel eller så, men Marmoth kan ha en poäng i att man borde ta sånt här på allvar.

Han nämnde också att han pratat med Åtta om detta om man skulle ta det här vidare? Eller misstog jag mig?

Åtta:

Bibedibobedi

Lite nervös blir man ju. Typ.

timeisrunningout:

Typ.

Vi har snackat om det förut

Då vi inte vet info om henne, vad hon heter m.m. (går kanske kolla upp om hennes reggade mail är hennes riktiga men namn osv) så kan vi inte göra något.
Vi har inget sådant ansvar heller.

Nu håller jag förvisso på och avslutar mina studier och kommer (förmodligen/förhoppningsvis) jobba med ungdomar sne och ha anmälningsplikt m.m. men inte när det gäller ungdomar som inte kommer dit var jag jobbar (vad jag förstått det som), så jag är inne på spåret att hjälpa, men just denna tjejen, om hon är seriös, är rätt inne i sin egna lilla värld och vill inte lyssna eller ta emot hjälp.

ReplyQuote
Åtta

timeisrunningout:

Han nämnde också att han pratat med Åtta om detta om man skulle ta det här vidare? Eller misstog jag mig?

Han PM:ade mig och bad mig ta en titt. Jag har länge haft ögat på "henne", och jag är tämligen övertygad om att hon är ett troll. Vet inte riktigt vad det är tänkt att vi ska göra åt saken.

ReplyQuote
time
 time
Topic starter

Knarko:

Vi har snackat om det förut

Awwwh, jag som tyckte att jag skummade igenom resultaten efter sökningen ordentligt för en gångs skull. [sad]

Men min egentliga frågeställning är ju inte vad vi har för ansvar och så, utan mer om jag/alla andra gjorde fel som var "likgiltiga" och faktiskt svarade på TS fråga? Erh. Hur det nu låter.

ReplyQuote

Åtta:

och jag är tämligen övertygad om att hon är ett troll

Jag checkade precis hennes reggade mail på facebook och fick en träff på en tjej.

Åtta:

Vet inte riktigt vad det är tänkt att vi ska göra åt saken.

jag skulle kunna anmäla det till polisen eller socialen som privatperson men då vill jag ha Mikkels tillstånd att lämna ut info om vem jag är och vad jag gör här och hur jag kan veta allt.

Som privatperson kan jag till socialen anmäla det anonymt i alla fall vilket är bra. Sen tar de och kollar upp hur det ligger till.

ReplyQuote
time
 time
Topic starter

Åtta:

Vet inte riktigt vad det är tänkt att vi ska göra åt saken.

Nej, Marmoth specifierade ju inte heller. Min ursprungliga tanke var att tala om för henne att ja, det blir ungdomsanstalt, och sedan hålla koll på tråden utifall att någon skulle vara dum och få för sig att uppmana till brott eller liknande. Jag är ju som bekant lite dålig på att hantera att någon talar om för mig att jag gör eller reagerar fel, så givetvis måste jag gå och gråta ut på pappas* axel.

*pappa = modredaktionen. [blush]

ReplyQuote
Åtta

Knarko:

jag skulle kunna anmäla det till polisen eller socialen som privatperson men då vill jag ha Mikkels tillstånd att lämna ut info om vem jag är och vad jag gör här och hur jag kan veta allt.

Om du känner att du vill göra det så kan du maila Nahlén, så checkar han det med Mikkel om det behövs. erik.nahlen@youmeet.se.

timeisrunningout:

Min ursprungliga tanke var att tala om för henne att ja, det blir ungdomsanstalt, och sedan hålla koll på tråden utifall att någon skulle vara dum och få för sig att uppmana till brott eller liknande.

Det är nog vad jag hade gjort om jag orkat.

timeisrunningout:

Jag är ju som bekant lite dålig på att hantera att någon talar om för mig att jag gör eller reagerar fel, så givetvis måste jag gå och gråta ut på pappas* axel.

Såja, såja. *klappar*

ReplyQuote