Aviseringar
Rensa alla

Planering 17 - 21 augusti

Ämnesstartare

Angelica Capitao:

Ahhh, har torka på skriv-fronten. Någon som har några tips?

Ett tips är att kika igenom de gamla texterna en gång, då brukar det alltid dyka upp något. Gör det inte det får du säga till.

SvaraCitera

Jag tänkte precis skriva ett blogginlägg om en väldig pinsam sak som hände mig härom månaden (först nu jag klarar av att berätta om det) men så tänkte jag - det vore kul att göra det till en hel text. Kanske att man samlar en pinsam sak som alla skribenter gjort i en text.

Något utlåtande om detta? [smile]

SvaraCitera

Erik Nahlén:

Gör det inte det får du säga till.

Kommer inte på något, tyvärr. [sad]

SvaraCitera

Sara Lundin:

Något utlåtande om detta?

Låter jättebra! En sådan artikel skulle antagligen få mycket läsare och kommentarer [bigsmile]

En annan grej jag tänkt på är att många tidningar/medier håller på att sammanfattar 00-talet just nu. "00-talets bästa låtar" är väl det populäraste. Vore det inte kul att göra något sånt som alla fick bidra till? Och om det blir tjatigt att alla ska lista t ex tio låtar, kan ju vi ha "00-talets bästa filmer", "00-talets bästa svenska låtar", "00-talets bästa/sämsta uppfinningar", "rubriker vi minns" osv. Skulle det kunna vara något?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Lundin:

Jag tänkte precis skriva ett blogginlägg om en väldig pinsam sak som hände mig härom månaden (först nu jag klarar av att berätta om det) men så tänkte jag - det vore kul att göra det till en hel text. Kanske att man samlar en pinsam sak som alla skribenter gjort i en text.

Ja kör i vind, det är alltid kul att läsa om andras pinsamheter.

Angelica Capitao:

Kommer inte på något, tyvärr.

Då får vi fundera lite kring detta.

Sophia Olofsson:

Och om det blir tjatigt att alla ska lista t ex tio låtar, kan ju vi ha "00-talets bästa filmer", "00-talets bästa svenska låtar", "00-talets bästa/sämsta uppfinningar", "rubriker vi minns" osv. Skulle det kunna vara något?

Ja, jag tänkte att vi skulle köra sånt omkring jul-nyår men vafan, vi kan ju tjuvstarta.

Hur tycker ni att vi ska lägga upp det?

Ska vi ha en artikel för varje, typ 00-talets skönaste låtar, och skriva om 5st var eller liknande? Då kan man ju köra en hel vecka med bara sådana listor, eller en varje torsdag i några veckor framåt.

Vilka är med och bidrar?

SvaraCitera

Erik Nahlén:

Vilka är med och bidrar?

jag kan göra 00-talets mest irriterande låtar om det skulle va intressant? Ni vet sommarplågorna som hänger kvar i bakhuvudet och får en att vilja hacka ut trumhinnorna med en slö ishacka

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jillie Kaaret:

jag kan göra 00-talets mest irriterande låtar om det skulle va intressant? Ni vet sommarplågorna som hänger kvar i bakhuvudet och får en att vilja hacka ut trumhinnorna med en slö ishacka

Mmm, frågan är dock om vi ska göra en lista var eller om vi ska ha allas bidrag med i alla listor. Och om vi ska ha någon avgränsning, bara musik, bara film eller liknande.

SvaraCitera

00-talets mest inflytelserika/roligaste/mest idiotiska/your choice to pick människor, 00-talets dummaste uttalanden, 00-talets största sporthändelser, 00-talets viktigaste ord, 00-talets mest betydelsefulla händelser (krig, maktbyten, ekonomi, et c.), 00-talets modehändelser ("Från hiphop till tipptopp"). Bara brainstormar lite här.

Men om alla väljer ett varsitt ämne de är intresserade utav så vore det nästan roligast att köra en i veckan en speciell dag så att det blir som en följetong som kan hålla på längre :]

SvaraCitera

Jag hade dessutom tänkt försöka genomföra en artikel, och eventuella intervjuer om det går, om Popaganda-festivalen som håller hus i Stockholm nästa helg. Håller som bäst på att försöka skriva ansökan nu.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kajsa Jonsson:

Men om alla väljer ett varsitt ämne de är intresserade utav så vore det nästan roligast att köra en i veckan en speciell dag så att det blir som en följetong som kan hålla på längre

Ja det blir nog bäst.

Då ska vi bara dela upp det på ett rättvist sätt. Jag kör gärna bästa låtarna och/eller filmerna, men det antar jag att ganska många vill [smile]

SvaraCitera

Om det är okej så kör jag gärna 00-talets bästa hiphop låtar.

Juste, kom på förut att man kan göra en lista på de värsta (eller bästa?) sommarplågorna.

SvaraCitera

Angelica Capitao:

Juste, kom på förut att man kan göra en lista på de värsta (eller bästa?) sommarplågorna.

Jag har lite paxat för det [wink]

SvaraCitera

Jillie Kaaret:

Jag har lite paxat för det [wink]

Inga problem för mig, du får gärna skriva om det! 🙂

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden raderad från Redaktionen/Planering & Arbetsuppgifter

SvaraCitera